Notes de premsa
Una taula d’experiències empresarials sobre Economia social, objecte de debat a la cloenda de l’IxB2019
El proper dijous, 21 de març, tindrà lloc una taula d’experiències empresarials sobre Economia circular que posarà punt i final al cicle Idees x Business del 2019, un espai que enguany ha tingut com a protagonista aquest model d’economia responsable, basat en l’aplicació de valors, en aquest cas sostenibles, com a part de l’estratègia de les organitzacions.
La taula rodona, que moderarà el doctor en Ciències ambientals i ponent de la primera sessió de l’IxB2019, Jordi Oliver, estarà configurada en aquesta ocasió per David Franquesa, fundador d’Electronic Reuse i investigador de la UPC; Miquel Vidal, coordinador d’Economia circular de la Fundació Formació i Treball; Francesc Rovira, enginyer agrònom del GRUP UNIÓ, SCCL; i Iñaki Barrenechea, Iberia Sales Manager de SAFECHEM. Debatran al voltant de l’Economia circular, l’ús eficaç dels recursos, la màxima reducció de residus i el manteniment de materials en l’economia el major temps possible, amb la finalitat de generar un creixement intel·ligent, sostenible i integrador, en la línia de l’estratègia europea 2020.
La sessió de dijous tindrà lloc a firaReus de 8.45h a 11h i s’adreça, com és habitual, a empreses, professionals i persones autònomes de Reus i del Camp de Tarragona amb la voluntat de difondre bones pràctiques que permetin catalitzar oportunitats responsables de negoci. La inscripció es pot fer aquí o bé a través de les pàgines web de REDESSA, la UOC o Mas Carandell, entitats organitzadores de l’IxB juntament amb la regidoria de Promoció econòmica.
La cloenda de l’Idees x Business 2019 anirà a càrrec del regidor de Promoció econòmica i Urbanisme de l’Ajuntament de Reus, Marc Arza.
L’Idees x Business, arriba amb aquesta a la seva sisena edició. El cicle va néixer amb la voluntat d’explorar des de la innovació i la generació de valor afegit, d’establir espais de reflexió conjunta i d’experimentar nous recursos i propostes viables dins el món professional i empresarial canviant. Els temes tractats en el decurs d’aquests anys han estat les xarxes socials, l’empresa social, la innovació low cost, el design thinking, l’estratègia mòbil a l’empresa, la gestió del canvi i el lideratge, el big data i l’open data i la indústria 4.0, amb els quals s’han posat damunt la taula eines, mètodes i solucions per promoure experiències interessants de desenvolupament econòmic local.