L’Arxiu Municipal incorpora nous documents provinents de donacions de particulars

Cerca al Blog de l'Arxiu

E.g., 23/12/2024
E.g., 23/12/2024
Envia per emailEnvia     ImprimirImprimeix     Comparteix : Twitter

Donació de documentació a l'Arxiu Municipal
Signatura de la donació de documentació a l'Arxiu Municipal
Signatura de la donació de documentació a l'Arxiu Municipal
Signatura de la donació de documentació a l'Arxiu Municipal
Signatura de la donació de documentació a l'Arxiu Municipal
img_7898.jpg
Divendres 10 Gener, 2020

L’Arxiu Municipal incrementa els documents del seu fons amb donacions de particulars, fet que permet contribuir a la preservació del patrimoni documental de la ciutat. La regidora de Participació, Bon Govern i Serveis Generals, Montserrat Flores, ha estat l’encarregada de signar els cinc contractes de donació i d’una cessió en comodat.

De la documentació que ingressa a l’Arxiu destaquen els documents produïts i rebuts per Ramon Vidella (compresos entre els anys 1878 i 1975), entre les quals s’hi pot trobar correspondència, documentació comptable, títols de propietat, escriptures i documentació de caire judicial. D’altra banda, la donació de documents d’Emília Briansó (datats entre els anys 1881 i 1990), han estat produïts i reunits per ella mateixa en l’exercici de les activitats i funcions com a professional dedicada al món de la música, mentre que Anna Figueras dona un conjunt de documents relacionats amb empreses reusenques.

Les altres tres donacions estan integrades per documentació relativa al període de la Guerra Civil, entre d’altres. Guillem Alonso fa una donació de documentació del seu pare corresponent al moment bèl·lic i del Banc de Reus. Ramona Torruella fa una entrega de correspondència, entre un pres de la presó de Pilats i la seva família, així com a documentació de caire familiar. Finalment, Pepita Roig formalitza la donació del dietari del seu pare, escrit entre 1938 i 1944, que també va viure d’aprop la Guerra Civil.

Donació de documentació a l'Arxiu Municipal
Signatura de la donació de documentació a l'Arxiu Municipal
Signatura de la donació de documentació a l'Arxiu Municipal
Signatura de la donació de documentació a l'Arxiu Municipal
Signatura de la donació de documentació a l'Arxiu Municipal
img_7898.jpg

D'acord amb la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, us informem que les vostres dades seran incorporades a un fitxer informatitzat per al seu tractament i per facilitar la comunicació i/o per a la gestió específica de la seva sol·licitud. El responsable del fitxer és l'Ajuntament de Reus, qui garanteix la confidencialitat en el tractament de les dades de caràcter personal que es recullen, així com la implementació de les mesures d'ordre tècnic i organitzatiu que garanteixin la seguretat d'aquestes. A més l'Ajuntament es compromet a no cedir-les a tercers sense consentiment explícit de l'usuari excepte quan sigui necessari per a dur a terme la gestió que se sol·liciti o quan la llei així ho obligui. Podeu dirigir-vos a l'Oficina d'Atenció Ciutadana per exercir els vostres drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició de les vostres dades personals.