Notes de premsa

El personal de l'Ajuntament es forma per atendre en català al públic i a altres col·lectius

Envia per emailEnvia     ImprimirImprimeix     Comparteix : Twitter

Dimecres, 2/03/2022
Oficina d'Atenció al Ciutadà OAC Parla'm en català

La Regidoria de Cultura i Política Lingüística de l'Ajuntament de Reus i  el Centre de Normalització Lingüística de l'Àrea de Reus (CNL) continuen impulsant sessions de sensibilització al personal de l'Ajuntament de Reus que fa atenció al públic i a altres col·lectius.

Dilluns 28 de febrer es va fer una 4a sessió en línia en què van participar 14 persones més de diferents serveis d’atenció a la ciutadania com l’OTE, l’OAC, Salut Pública, Cadastre i Joventut, i ja s’estan coordinant altres edicions per a la consergeries dels centres cívics, la Guàrdia Urbana i el col·lectiu de voluntaris de Reus.

Les sessions de sensibilització lingüística estan incloses en el Pla de Formació de l’Ajuntament de Reus 2020-2023.

Entre les 4 edicions ja impartides s’han format 76 persones.

Paral·lelament, el CNL ha impartit, per encàrrec del Pla Educatiu d’Entorn, dues sessions de sensibilització a una vintena de monitors i monitores responsables de les activitats esportives, artístiques o d’estudi assistit que s’impulsen per a l’alumnat de les escoles.

Aquests sessions formen part de la campanya "Parla'm en català" que com ja ha explicat Daniel Recasens, president del CNL i regidor de Cultura i Política Lingüística, "la campanya va començar el gener de 2020 a fi de sensibilitzar la població catalanoparlant que no és necessari canviar de llengua quan s'adrecin a persones que creuen que no el parlen o que no són d'aquí. També pretén animar els que l'entenen o l'estan aprenent a demanar als catalanoparlants que hi mantinguin la conversa en català".

Els cartells de la mostra que complementa les sessions s’exposen en diferents espais i oficines municipals perquè tant el personal de l'Ajuntament com els usuaris d'aquells espais o serveis tinguin present el missatge de la campanya.

A més en els propers mesos es podran veure als 23 OPI que hi ha instal·lats als carrers de les ciutats.

El CNL i la Regidoria de Política Lingüística de l'Ajuntament de Reus proposen que els catalanoparlants s'adrecin d'entrada en català a tothom, fins i tot als que parlin en una altra llengua, mentre no manifestin que no entenen el català. D'aquesta manera es facilita a les persones que el volen aprendre ocasions per posar-lo en pràctica, no s'oculta davant qui sembla que no és d'aquí i s'aconsegueix que el català continuï sent la llengua parlada en un nombre elevat d'interaccions comunicatives a casa nostra.

La campanya "Parla'm en català", per tant, pretén fer augmentar el nombre de converses que s'inicien en català, per una banda, i per l'altra fer créixer les que continuen en català encara que la resposta sigui en castellà, ja que un 94,4 % de la població que viu al Camp de Tarragona entén el català.

Oficina d'Atenció al Ciutadà OAC Parla'm en català

D'acord amb la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, us informem que les vostres dades seran incorporades a un fitxer informatitzat per al seu tractament i per facilitar la comunicació i/o per a la gestió específica de la seva sol·licitud. El responsable del fitxer és l'Ajuntament de Reus, qui garanteix la confidencialitat en el tractament de les dades de caràcter personal que es recullen, així com la implementació de les mesures d'ordre tècnic i organitzatiu que garanteixin la seguretat d'aquestes. A més l'Ajuntament es compromet a no cedir-les a tercers sense consentiment explícit de l'usuari excepte quan sigui necessari per a dur a terme la gestió que se sol·liciti o quan la llei així ho obligui. Podeu dirigir-vos a l'Oficina d'Atenció Ciutadana per exercir els vostres drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició de les vostres dades personals.