Notes de premsa
L'Ajuntament amplia els Espais d'Aprenentatge Digital amb tres nous punts d'atenció presencial
La regidoria de Participació, Bon Govern i Serveis Generals amplia la xarxa d'Espais d'Aprenentatge Digital amb la incorporació de tres nous punts d'atenció presencial a les dues biblioteques municipals i a les dependències de l'antic hospital. Els Espais d'Aprenentatge Digital són espais físics de divulgació, repartits en diferents serveis i equipaments municipals, on la ciutadania pot trobar-hi eines i acompanyament que li permeten relacionar-te amb normalitat amb l’administració electrònica.
Els Espais d’Aprenentatge Digital ofereixen equips informàtics, connexió gratuïta a Internet i acompanyament personalitzat, per tal d’aprofundir en el coneixement de la tramitació a través d’Internet amb qualsevol administració; la Carpeta Ciutadana, com un espai personal de relació amb l’Ajuntament de Reus; i eines per avançar en l’autonomia digital de la ciutadania.
A partir del mes d'abril es posaran en marxa els tres nous punts d'atenció a la Biblioteca Central Xavier Amorós, a la Biblioteca Pere Anguera i a les dependències municipals de l'antic hospital, al carrer de Sant Joan; i se sumen als següents:
-
Centre Cívic del Carme
-
Centre Cívic Llevant
-
Centre Cívic Mas Abelló
-
Centre Cívic Mestral
-
Centre Cívic Migjorn
-
Centre Cívic Ponent
-
Oficina Tècnica Empresarial
-
Oficina d’Atenció Ciutadana
-
Oficina Municipal d’Escolarització
-
Servei d’Atenció i Informació al Contribuent
L’acompanyament personalitzat a través dels nous Espais d’Aprenentatge Digital sempre és amb cita prèvia, que es pot sol·licitar als equipaments on hi ha un punt d'atenció, a www.reus.cat/feselclic o trucant al 977010 010.
200 persones ateses en 5 mesos
Des del passat mes de novembre, els espais d'aprenentatge digital compten amb dos professionals contractats a través de plans d'ocupació per tal de fer l'acompanyament a la ciutadania. En 5 mesos, s'han atès a 208 persones, majoritàriament des dels espais ubicats als centres cívics.
El 56% dels tràmits realitzats són amb l'administració catalana. La preisncripció escolar i la sol·licitud del bo social tèrmic han estat els més realitzats. El 27% dels tràmist són amb l'Ajuntament. I el 17% restant són amb l'administració estatal.
"Vols fer un tràmit telemàtic i no saps com fer-lo? T'ajudem a fer el clic!"
La posada en marxa dels Espais d’Aprenentatge Digital, en els seus formats web i presencial, són un pas més en el procés de transformació digital de l'Ajuntament de Reus per impulsar la relació de la ciutadania amb l’administració a través de canals telemàtics. Concretament, s’emmarca en la línia d’accions Autonomia Digital Ciutadana, orientada a la cohesió social en l’àmbit de les noves tecnologies.
Els Espais d’Aprenentatge Digital són fruit de la col·laboració del Servei de Tecnologies de la Informació i les Telecomunicacions, les oficines municipals d'atenció a la ciutadania i els centres cívics, i porta al format físic i presencial l’Espai d’Aprenentatge Digital, que també es pot trobar al web municipal reus.cat i a la seu electrònica.
L’Espai d’Aprenentatge Digital allotjat al web de l’Ajuntament disposa de guies i altres materials divulgatius àgils per facilitar la relació de la ciutadania amb l'administració electrònica en qüestions com obtenir l’idCAT Mòbil, fer un tràmit telemàtic, accedir a la Carpeta Ciutadana i tots els seus avantatges, les notificacions electròniques o el pagament de rebuts. Aquesta informació també es trobarà físicament en els espais aprenentatge digital.