Notes de premsa
Adjudicat l’aplicatiu informàtic per millorar la gestió tributària amb un servei digital més eficient i proper
L’Ajuntament de Reus ha adjudicat a l'empresa Gestión Tributaria Territorial SA el contracte del subministrament, implantació i serveis d’explotació d’un sistema d’informació per a la gestió tributària i de recaptació; un contracte que ha de contribuir a millorar l’eficiència de l’Ajuntament en la gestió tributària i en la relació amb els contribuents; ha de permetre avançar en la implantació total de l’administració electrònica; i assolir la transformació digital en l’àmbit tributari. El contracte s'ha adjudicat per un import de 3.025.000 euros (IVA inclòs)
La implantació d’aquest projecte de modernització de l’administració, pel que a funcionament i servei a la ciutadania, dona compliment també a un compromís adquirit pel Govern de Reus en el Pla d’Acció Municipal Reus-2019-2023 i és un dels projectes de transformació digital més grans i complexos dins d’una administració.
El contracte té un calendari d’implantació i ús total de 10 anys, permetrà renovar l’actual aplicatiu de gestió, adquirit fa 20 anys que està totalment obsolet tant a nivell tècnic com funcional, i aportarà, com a beneficis, eficiència, proximitat, optimització de recursos, evitar morositat, intercanvi d’informació.
L'Ajuntament de Reus ha sol·licitat finançament europeu a través de l'instrument dels fons Next Generation EU en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència de l'Estat espanyol, i d'acord amb la convocatòria del Ministeri de Política Territorial per a la transformació digital i modernització de les administracions de les entitats locals.