Comerç i consum
El comerç a la ciutat té una llarga trajectòria històrica que arrenca a principi del segle XIV, quan va començar a celebrar-se el mercat del dilluns. Més endavant, al segle XVIII, Reus es convertiria en la segona ciutat en importància de Catalunya precisament gràcies al comerç, sobretot d'aiguardent. El prestigi que va atorgar el comerç a Reus va fer que s'hi arribessin a establir consulats d'Estats Units, Holanda, Prússia, Anglaterra, Àustria i Dinamarca, entre d'altres.
La ciutat té actualment una capacitat d’atracció comercial que arriba a 660.000 habitants, i la Unió de Botiguers de Reus, la primera associació de comerciants creada a Catalunya, té en el seu sí més de 600 establiments. L'aposta és per un comerç urbà i de qualitat, ubicat en zones de vianants que, sumat a les places d'aparcament disponibles al centre o en zones properes, li confereixen un atractiu reconegut a Catalunya.
El comerç s'ha convertit també en un dels principals atractius per als turistes que visiten la ciutat de Reus. Ho ha propiciat l'aliança amb els principals municipis turístics, la unificació de la política de promoció del centre de la ciutat com a zona d'excel·lència comercial i el fet que el Patronat Municipal de Turisme i Comerç aglutini les competències en matèria turística i comercial.
La tradició de comerç es completa amb els quatre mercats municipals, un dels quals de venda a l’engròs de productes agroalimentaris, una de les especialitzacions de l’economia productiva del territori. A més, la Fira de Reus ha contribuït a fer de la ciutat un enclavament de compra i venda.
Els usuaris tenen una oficina on adreçar-se per solucionar els problemes derivats del consum. Es tracta de l'Oficina de Consum de Reus i Baix Camp, que vetlla pels drets dels consumidors, per l'accés a la informació, per la mediació i prevenció de conflictes derivats del consum.