Notes de premsa

Reus es consolida com a una destinació nadalenca i d’oci de referència a Catalunya

Envia per emailEnvia     ImprimirImprimeix     Comparteix : Twitter

Dimecres, 17/01/2024
Foto de família del Balanç de la Campanya de Nadal 2023-2024
Roda de premsa Balanç Campanya de Nadal 2023-2024
Roda de premsa Balanç Campanya de Nadal 2023-2024

Amb un èxit sostingut de més de 6 setmanes de durada i superant totes les expectatives, la campanya “Reus, és Nadal”, assoleix l’objectiu principal de continuar liderant el Nadal a la demarcació de Tarragona i esdevenir un referent a Catalunya.

Durant aquests dies, la ciutat ha presentat diferents escenaris amb activitats atractives, destacant molt especialment l’espai nou “Un Nadal Rodó”, els espectacles itinerants, l’esfera de llum instal·lada a la plaça de la Llibertat i el Carrusel de la plaça del Prim, la zona d’atraccions firals, així com els Mercats de Nadal i Artesania de Reus. L’extensa oferta comercial de proximitat, i la col·laboració i implicació del sector, han contribuït a l’èxit. Tot plegat, acompanyat de l’ornamentació lluminosa nadalenca dels carrers, places i passejos.

Els principals indicadors objectius, obtinguts amb al col·laboració de totes les parts implicades, i que s’han analitzat per valorar la campanya són els següents:

Aparcaments municipals

Durant la campanya de Nadal han estacionat als pàrquings municipals un total de 291.462 usuaris, xifra que suposa un índex de rotació diari de 6.476,93 usuaris, i que ha augmentat un 8,79 % respecte la campanya de Nadal anterior.

Vianants

Les dades del trànsit de vianants s'han pogut extreure de l'explotació de la informació del servei Reus Wifi, que indica el nombre de persones que circulen davant dels punts wifi distribuïts per la ciutat. S’han comptabilitzat les dades entre el 24 de novembre i el 7 de gener i un total d’2.563.705 persones es van connectar a la xarxa wifi de Reus durant aquest període, representant un augment de més del doble respecte l'any passat.

El dia amb més afluència de vianants a la ciutat va ser el dia d’inici de la campanya, el 24 de novembre, amb 79.776 persones connectades, seguit del dia 15 de desembre amb 73.643 persones i el carrer més transitat va ser el Monterols amb un total de 129.450 persones. Una altra dada a destacar és la dels visitants del Parc de Sant Jordi, que es van triplicar respecte l’any anterior, amb motiu de la ubicació dels Retaules Vivents de Nadal i l’espai d’atraccions firals.

Espai Un Nadal Rodó

Més de 200.000 persones es calcula que han visitat aquest nou espai, ubicat a la plaça de la Llibertat durant tota la campanya de Nadal, i que a partir del 28 de desembre es va convertir en el Campament Reial per la recollida de cartes dels Reis Mags d’Orient.

A la carpa del Nadal Rodó s’han ofert tallers de Nadal pels més petits, en total 3.350 nens i nenes han realitzat els tallers amb un 93,1 % d’ocupació.

Carrusel

Es mantenen les dades de l’any anterior, amb un total de 19.000 persones que han gaudit del Carrusel instal·lat a la plaça del Prim, del dia 24 de novembre al 7 de gener.

D’altra banda, el dia 23 de desembre al matí, el propietari del Carrusel va voler fer una acció solidària a través de les associacions Supera’t i Asperger del Camp de Tarragona convidant a gaudir del Carrusel a totes les famílies que en formen part, obrint l’atracció només per a ells.

Atraccions de Fira

El Gremi de Firaires calcula gairebé uns 45.000 nens i nenes han pujat en alguna de les atraccions de fira instal·lades a la zona lúdica de la plaça Anton Borrell, una xifra similar a la de l’any passat si tenim en compte que les atraccions van estar instal·lades una setmana menys. D'altra banda, amb el suport de la regidoria de Benestar Social i amb la col·laboració del Grèfic (Gremi de firaires) es van distribuir 800 vals gratuïts per a infants que es troben en situació de risc i/o vulnerabilitat social.

Xarxes socials

Dels perfils de Reus Promoció a les xarxes socials Facebook i Instagram, aquesta última ha estat la xarxa amb més creixement durant aquesta campanya de Nadal, ha incrementat un 250% respecte l'any anterior els seus seguidors, 1.462 nous. També hi ha hagut un increment d’un 3% dels posts publicats i gairebé un 61% d’històries publicades. La mitjana de comentaris, comparticions i ‘likes’ a Instagram ha crescut un 104% gairebé durant aquest període.

Facebook també ha crescut, tot i que més tímidament (increment del 150% seguidors nous, actualment 8.715).

El reel més vist va ser el resum de les activitats de Nadal i la seva il·luminació del dia 29 de novembre amb més de 28.000 visualitzacions.

Enllumenat de Nadal

Un any més l'Agència ha coordinat l'enllumenat de nadal de la ciutat amb l'objectiu de fomentar el passeig i la visita, amb unes dates tant importants pel seu comerç. Els carrers decorats amb l’enllumenat nadalenc s’han determinat a través de l’estudi de la densitat comercial dels carrers de la ciutat i van ser: la plaça Evarist Fàbregas, els carrers Riudoms, Sant Llorenç, Vilar, Presó, L’Hospital i el Passeig Sunyer i Prim. Aquests carrers s’afegeixen als que ja s’il·luminaven fins ara com: el carrer Prat de la Riba, Jesús, Ample, Raval de Santa Anna, del Vent, Galanes, Llovera, Monterols, Santa Anna, Raval de Jesús, Galera, Raval Martí Folguera, plaça de la Sang, Carnisseries Velles, Major, Sant Joan, Sant Elies, Santa Teresa, Mare Molas, Salvador Espriu, i Raval de Sant Pere.

La il·luminació de Nadal també es va fer de manera especial a les places de Prim, del Mercadal i de la Llibertat, i també es va repartir motius diferents pels barris de la ciutat i es van guarnir les entrades de la ciutat amb la compra de nous elements nadalencs per donar la benvinguda a compradors i visitants de fora.

Activitat cultural

La Cultura ha estat un element destacat en la campanya de Nadal d’aquest 2023 amb un pes específic important de la música.

En aquest sentit, del 24 de novembre al 8 de gener, 9200 persones han assistit a les propostes que s’han presentat als Teatres de Reus.  Una xifra a la qual cal sumar-li les 3.000 persones que van assistir al concert de Dr. Prats que es va dur a terme al Passeig Mata.

Quant a l’espai del Nadal Rodó que es va convertir en campament reial, a la recta final de l’any, va tenir una acollida molt positiva entre la ciutadania. D’aquesta manera, la recollida de cartes en aquest espai també s’ha incrementat en relació amb l’any passat, i s’ha crescut fins a les 5.000 persones.

Per acabar, també fer un balanç de la Cavalcada de Reis que novament va omplir els carrers de Reus d’il·lusió amb prop de 55.000 persones, una xifra també a l’alça respecte l’any anterior. 

Altres aspectes destacats de la campanya

Equipaments turístics

Els visitants al Gaudí Centre han augmentat un 22,6 %, en total han visitat el centre d’interpretació 2.236 persones.

El pavelló dels distingits de l’Institut Pere Mata ha rebut un 39,4% més de visitants que l’any anterior, en total 1.064 persones l’han visitat durant la campanya de Nadal.

L’espai del Vermut durant la campanya de Nadal ha realitzat diferents tastos dels Vermuts de Reus i els seus visitants han augmentat un 4,5%.

Ocupació Hotelera

Realitzada la consulta als establiments hotelers de la ciutat, destaquen que van tenir plena ocupació la Nit de Cap d’any, destacar la màxima afluència ha estat els dies al voltant de Nadal i Sant Esteve. El visitant que s’ha allotjat ha estat, en la seva majoria, nacional i familiar.

Sector comercial

La campanya de Nadal 2023 es va consensuar amb el sector comercial de la ciutat i va comptar amb la participació de totes les entitats comercials, què van organitzar les seves pròpies accions d'animació i dinamització de Nadal, sumant les seves activitats a la campanya.

Altres activitats

Tant l’encesa dels llums de Nadal el dia 24 de novembre a la tarda a la plaça del Mercadal, com la festa de cap d’any “Hola 2024!” també a la plaça del Mercadal, de 23,30 a 1 h de la matinada, van comptar amb l’assistència de més de 5.000 persones.

Foto de família del Balanç de la Campanya de Nadal 2023-2024
Roda de premsa Balanç Campanya de Nadal 2023-2024
Roda de premsa Balanç Campanya de Nadal 2023-2024

D'acord amb la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, us informem que les vostres dades seran incorporades a un fitxer informatitzat per al seu tractament i per facilitar la comunicació i/o per a la gestió específica de la seva sol·licitud. El responsable del fitxer és l'Ajuntament de Reus, qui garanteix la confidencialitat en el tractament de les dades de caràcter personal que es recullen, així com la implementació de les mesures d'ordre tècnic i organitzatiu que garanteixin la seguretat d'aquestes. A més l'Ajuntament es compromet a no cedir-les a tercers sense consentiment explícit de l'usuari excepte quan sigui necessari per a dur a terme la gestió que se sol·liciti o quan la llei així ho obligui. Podeu dirigir-vos a l'Oficina d'Atenció Ciutadana per exercir els vostres drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició de les vostres dades personals.