Notes de premsa

Acaba el període de prova de la reordenació del trànsit al centre

Envia per emailEnvia     ImprimirImprimeix     Comparteix : Twitter

Dimecres, 31/01/2024
Dolors Vázquez

El període de prova de la reordenació del trànsit als carrers del centre de la ciutat acaba aquest dimecres 31 de gener amb una valoració positiva per part de la Guàrdia Urbana i de la regidoria de Seguretat Ciutadana i Convivència. A partir de demà, l’Ajuntament manté l’organització de la mobilitat sense canvis respecte la prova iniciada el passat 6 de novembre, per bé que continua analitzant-ne el funcionament i les dades recollides per si cal introduir canvis en un futur.

La reordenació del trànsit del centre s’emmarca en el desplegament de les polítiques municipals de mobilitat sostenible i de pacificació del trànsit i, en conseqüència, de la millora dels nivells de qualitat de l’aire, soroll i salut de la ciutadania. En aquest sentit, la reordenació fa compatible les noves directrius de mobilitat sostenible amb les necessitats de residents i activitats comercials de la zona.

La prova pilot es tanca sense incidències destacades, i amb una valoració positiva de les accions d’informació i acompanyament; especialment, dels contactes previs els representants del veïnat i els comerciants, el reforç de la presència d’agents de la Guàrdia Urbana als punts d’accés al centre i l’habilitació d’un correu electrònic i un telèfon directe per informar els usuaris.

Actualment, 3.266 matricules estan registrades al sistema per poder accedir al centre com a vehicles autoritzats: 409 residents i 2.847 vehicles de serveis i emergències

Com es regula l’accés?
En les franges horàries definides poden accedir al centre els vehicles que disposin de l'autorització municipal. No és necessari exhibir cap distintiu en el vehicle ja que l’accés es fa de forma automatitzada mitjançant lectors de matrícules donades d’alta al sistema. Els punts d'accés compten amb lector de matrícula, pilona automàtica i intèrfon connectat amb el centre de control per resoldre possibles incidències.

Com sol·licitar l’autorització d’accés?
La sol·licitud es pot fer via telemàtica o presencialment a l’Oficina d’Atenció Ciutadana. S’han establerts dues modalitats d’autoritzacions:

Qui pot disposar d’autorització d’accés?
L’Ajuntament ha establert els criteris per concedir les autoritzacions.

  • No cal sol·licitar autorització, la tramita l'Ajuntament d'ofici: Persones empadronades a la zona que són titulars d'un vehicle que paga l'impost de vehicles a Reus. Vehicles de serveis públics i taxis. Vehicles de serveis d'emergències. Vehicles de serveis sanitaris.
  • Cal sol·licitar autorització de llarga durada: Persones empadronades a la zona que son titulars de vehicles que paguen l'impost de vehicles fora de Reus. Persones propietàries o llogateres d'un pàrquing a la zona. Familiar de persones d'edat avançada residents a la zona (70 anys). Persones amb mobilitat reduïda.
  • Cal sol·licitar autorització temporal: Clients d'hotels o d'allotjament turístics a la zona. En casos puntuals de realització d'activitats o obres a la zona.

Tipologia de carrers per franges horàries
La reordenació del trànsit ha estès a altres carrers del centre la regulació d’accés de vehicles per  franges horàries que des de fa anys ja és vigent, entre altres vials, a la plaça del Mercadal. S’estableix tres tipologia de carrers:

  • Carrers de circulació oberta les 24 hores del dia a tot tipus de vehicles.
  • Carrers d'alta intensitat de vianants. Circulació oberta les 24 hores del dia a vehicles autoritzats, d'emergència i serveis públics; i oberta a tot tipus de vehicles de 2:00 a 11:00h.
  • Carrers de menor intensitat de vianants Circulació oberta les 24 hores del dia a vehicles autoritzats, d'emergències, serveis públics, bicicletes i vehicles de mobilitat personal; i oberta a tot tipus de vehicles de 2:00 a 11:00h.
Dolors Vázquez
Fitxers relacionats:
Tipus de fitxer Dolors Vázquez 234.2 KB

D'acord amb la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, us informem que les vostres dades seran incorporades a un fitxer informatitzat per al seu tractament i per facilitar la comunicació i/o per a la gestió específica de la seva sol·licitud. El responsable del fitxer és l'Ajuntament de Reus, qui garanteix la confidencialitat en el tractament de les dades de caràcter personal que es recullen, així com la implementació de les mesures d'ordre tècnic i organitzatiu que garanteixin la seguretat d'aquestes. A més l'Ajuntament es compromet a no cedir-les a tercers sense consentiment explícit de l'usuari excepte quan sigui necessari per a dur a terme la gestió que se sol·liciti o quan la llei així ho obligui. Podeu dirigir-vos a l'Oficina d'Atenció Ciutadana per exercir els vostres drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició de les vostres dades personals.