Notes de premsa

Adjudicades les obres de la seu del nou Servei d’Habitatge municipal

Envia per emailEnvia     ImprimirImprimeix     Comparteix : Twitter

Dimecres, 18/09/2024
Roda de premsa de presentació del nou Servei d'Habitatge

L’Ajuntament de Reus ha adjudicat a l’empresa Construccions Vinaixa les obres d’adequació d’un edifici annex a la Biblioteca Xavier Amorós per obrir-hi el nou Servei d’Habitatge municipal. El contracte s’ha adjudicat amb un pressupost de 82.199,68 euros (IVA inclòs).

L'Ajuntament treballa en la reorganització i impuls dels serveis municipals vinculats a l'habitatge per superar l’abast actual de l'Oficina d'Habitatge i avançar amb la priorització de nous instruments orientats a la planificació, la promoció i l'adquisició d’habitatge. Si l'actual oficina municipal s'ha convertit en un servei de referència en relació a l’atenció a la ciutadania, la gestió dels ajuts i la gestió del parc d’habitatge públic, el nou Servei d'Habitatge farà una aposta per les polítiques estructurals i estratègiques per contribuir a garantir el dret a l'habitatge al conjunt de la població.

La posada en marxa del Servei d’Habitatge implica una reformulació organitzativa, de recursos i de transversalitat amb altres àrees de l’Ajuntament. Aquest avanç comporta incloure i donar èmfasi als instruments, no només als serveis; i, en conseqüència, potenciar totes les eines que permeten, a més de donar una resposta a curt termini a la ciutadania, estudiar, analitzar i proposar estratègies amb una visió a llarg termini.

El nou Servei d'Habitatge atendrà 5 àmbits de treball:

Accés a l’habitatge: Promoció i Planificació: S’ocupa  de fer l’anàlisi i diagnosi del parc d’habitatges així com de la situació habitacional; i a partir del coneixement i gestió de les dades, proposa, planifica i fa seguiment de les polítiques locals d’habitatge. L’equip de treball està estretament vinculat amb el servei municipal d’Urbanisme, per coordinar-se en la gestió urbanística en matèria d’habitatge. Entre altres línies d'acció, treballarà en:

  • Planificació, seguiment i avaluació de les polítiques locals d'habitatge.
  • Diagnosi del parc existent i de les necessitats habitacionals de la ciutadania
  • Augment del parc d'habitatges destinat a polítiques públiques d’habitatge.
  • Increment del parc municipal d'habitatge.
  • Coordinació amb planejament i gestió urbanística en matèria d'habitatge.

Gestió del parc públic d’habitatges: Lidera la gestió tècnica i social del parc d’habitatges municipal. Gestiona el Pla de Manteniment i conservació així com la implementació de millores i actualitzacions en el Parc municipal d’habitatges. També tot el que implica la gestió social i mediació veïnal en les promocions d’habitatge. Treballarà en:

  • Gestió de la Borsa d’habitatges de lloguer
  • Manteniment i conservació del parc d'habitatges municipal.
  • Millora de les condicions d'accessibilitat dels habitatges.
  • Millora de l'eficiència energètica dels habitatges del parc públic
  • Mediació i treball comunitari a les promocions municipals d'habitatge.

Rehabilitació: És l’equip que realitza l’atenció al públic en matèria de rehabilitació d’habitatges, dona suport per al foment de la rehabilitació i s’encarrega de captar fons de finançament i subvencions. En conveni amb l’AHC aquesta unitat actua com a Oficina local de Rehabilitació de Reus i el Baix Camp. Entre les seves funcions hi ha:

  • Coordinació, informació i assessorament a la ciutadania dels ajuts a la rehabilitació.
  • Suport a les comunitats propietàries per al foment de la rehabilitació.
  • Captació de fonts de finançament.

Oficina d’atenció en matèria d’habitatge: És l’Oficina d’Habitatge especialitzada en la informació i assessorament en la prestació de serveis d’accés a l’habitatge pel conjunt de la ciutadania. Treballa en:

  • Informació i gestió d'ajuts al lloguer.
  • Informació i gestió de la borsa de lloguer de Reus.
  • Informació i gestió del registre de sol·licitants d'habitatge protegit.
  • Informació general en matèria d'habitatge.

Exclusió residencial: Gestiona el servei d’Ofideute, per prevenir la pèrdua de l’habitatge d’arrendataris d’habitatges propietat de Grans Tenidors, intercedint per aconseguir que els facilitin un lloguer social, i, gestiona l’accés a habitatge de lloguer assequible per a les persones que, per situació de pobresa, no poden accedir ni al lloguer protegit d’HPO.  Amb estreta col·laboració amb la unitat d’Habitatge de Serveis Socials, treballaran en:

  • Impuls a la Mesa d'emergència local d'habitatge.
  • Prevenció de l'emergència habitacional.
  • Gestió dels habitatges de la Xarxa d’Habitatges d’Inserció Social
  • Gestió dels habitatges destinats al programa de Sensellarisme
Roda de premsa de presentació del nou Servei d'Habitatge

D'acord amb la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, us informem que les vostres dades seran incorporades a un fitxer informatitzat per al seu tractament i per facilitar la comunicació i/o per a la gestió específica de la seva sol·licitud. El responsable del fitxer és l'Ajuntament de Reus, qui garanteix la confidencialitat en el tractament de les dades de caràcter personal que es recullen, així com la implementació de les mesures d'ordre tècnic i organitzatiu que garanteixin la seguretat d'aquestes. A més l'Ajuntament es compromet a no cedir-les a tercers sense consentiment explícit de l'usuari excepte quan sigui necessari per a dur a terme la gestió que se sol·liciti o quan la llei així ho obligui. Podeu dirigir-vos a l'Oficina d'Atenció Ciutadana per exercir els vostres drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició de les vostres dades personals.