Notes de premsa
Aigües de Reus incorpora un caixer automàtic per agilitzar l’atenció a la ciutadania
Aigües de Reus ha incorporat recentment un caixer automàtic a la seva oficina central amb l’objectiu de facilitar als usuaris el pagament de les factures del servei, ja sigui mitjançant targeta bancària o en efectiu. Des que va entrar en funcionament, a principi d’estiu, el caixer registra una mitjana de 30 operacions diàries, sense necessitat de demanar cita prèvia i gairebé sense esperes.
En aquest temps, el número d’operacions realitzades ha estat de 1.569, de les quals 1.193 (70%) corresponen a pagaments en efectiu i 376, a pagaments amb targeta de crèdit.
El pagament és un dels tràmits més sol·licitats pels usuaris d’Aigües de Reus que opten per fer les seves gestions, presencialment, a l’oficina central (a la plaça de les Aigües). De fet, el 40% de tots els tràmits que es duen a terme presencialment són pagaments per part de ciutadans que no tenen la seva factura domiciliada o volen fer efectiu un rebut impagat.
En números rodons, són gairebé 7.000 els reusencs o reusenques que, cada any (segons dades de 2021), abonen d’aquesta manera les seves factures. No obstant això, Aigües de Reus emet el 92% de les factures mitjançant domiciliació bancària, el sistema de pagament que la gran majoria de reusencs i reusenques perceben com el més àgil i còmode.
Agilitat en el pagament i servei
El caixer instal·lat és un model ePAY TPV, pensat i dissenyat per a la seva instal·lació a l’interior d’oficines. El dispositiu incorpora una pantalla tàctil per facilitar les operacions i un lector de codi de barres i QR, alhora que està equipat mecànicament per a l’acceptació i reciclatge de monedes i bitllets.
Per fer el pagament, els usuaris no necessiten sol·licitar cita prèvia. Simplement, han de presentar-se a l’oficina central d’Aigües de Reus i adreçar-se directament al caixer sempre que es porti a sobre la corresponent factura o carta de pagament. En cas de no portar aquests documents, els són facilitats pel personal del Servei d’Atenció al Ciutadà de l’empresa municipal d’aigua.
Aquesta eina tecnològica permet una millor atenció perquè, d’una banda, es fan més àgils els tràmits de pagament i, d’una altra, es veuen reduïdes les cues i els temps d’espera per a totes aquelles persones que visiten l’oficina per dur a terme altre tipus de gestions.
Funcionament del Servei d’Atenció al Ciutadà
Tret del pagament (i també les altes de contracte), l’atenció presencial requereix sempre de cita prèvia. Així s’agilitza l’atenció a l’usuari i es redueix el temps d’espera (que en aquests moments és d’uns 8 minuts de mitjana, tot i què pot incrementar-se en les hores centrals). La cita prèvia pot demanar-se a la pàgina web (www.aiguesdereus.cat).
L’atenció a les persones és una peça fonamental en un servei quotidià com el que presta Aigües de Reus, fins al punt que, al llarg de 2021, el Servei d’Atenció al Ciutadà de l’empresa municipal d’aigua va atendre més de 35.000 tràmits. Un equip de set persones té cura cada dia d’aquest servei permanent d’atenció ciutadana.
Una part d’usuaris d’Aigües de Reus segueixen optant, majoritàriament, per una atenció presencial a l’hora de demanar informació o resoldre alguna gestió relacionada amb el seu servei o contracte. Així doncs, el 2021, van ser 23.081 els tràmits que es van fer de manera presencial a l’oficina central de l’empresa municipal. No obstant això, el número de gestions online no deixa de créixer, i al llarg de l’any passat van ser 12.006 els tràmits que van completar-se a través de l’Oficina Virtual d’Aigües de Reus (www.aiguesdereus.cat).