Notes de premsa

Aigües de Reus renovarà el seu portal web per millorar l’atenció ciutadana

Envia per emailEnvia     ImprimirImprimeix     Comparteix : Twitter

Dimarts, 2/07/2024
Web Aigües de Reus

Aigües de Reus acaba d’adjudicar el disseny, operativa i manteniment d’un nou portal web, que ha de millorar els serveis telemàtics que ofereix als seus usuaris. L’adjudicatari del contracte ha estat l’empresa Raona. El pressupost adjudicat ha estat de 369.000 euros, que preveu la implementació del nou portal i el manteniment continuat durant un període de quatre anys. La previsió inicial és que el nou web estigui disponible a final d’aquest any, una vegada es validi i s’integri amb la resta de sistemes informàtics de gestió d’Aigües de Reus.

Daniel Rubio, regidor responsable d'Aigües de Reus, afirma que "sense descuidar l’atenció presencial a les oficines, volem reforçar el servei d’atenció ciutadana que Aigües de Reus presta online que s’ha convertit en un servei essencial que creix any rere any".

El nou portal d’atenció client perfeccionarà totes les funcionalitats que ara mateix ja s’ofereixen en línia, alhora que n’oferirà de noves. Entre d’altres serveis i funcions, el portal web ha de permetre la configuració d’avisos i alertes; recepció de cartes i correspondència; gestió de consultes de lectures i consums; configuració d’avisos personalitzats proporcionats pels comptadors de telemesura; historial de factures; realització de modificacions contractuals i de pagaments; seguiment de sol·licituds de contractes, configuració del servei de la factura electrònica, signatura de documentació contractual de forma digital, etc.

Funcionalitats i seguretat
Entre les noves funcionalitats previstes hi haurà l’accés mitjançant identificació integrada amb mòduls avançant de seguretat VÀLIT (que facilita l’accés als clients que no disposin de certificat digital), un nou mòdul d’actuacions planificades i avaries que incorporà un sistema d’avisos pel client, i un nou apartat de sol·licituds de documents i pagaments en línia.

Amb l’objectiu de simplificar i facilitar la gestió telemàtica, els diversos canals d’atenció que ara s’utilitzen (servei telefònic i correu electrònic) s’integraran en el nou portal d’atenció al client, de manera que les peticions que s’hagin iniciat mitjançant aquests canals quedin registrades i centralitzades, tot facilitant el seu seguiment posterior.

Des de 2005
La primera versió de l’actual web va néixer l’any 2005 i, des de llavors, s’han anat fent tot un seguit d’actualitzacions tecnològiques, funcionals i de contingut. La política informativa d’Aigües de Reus sempre s’ha caracteritzat per la facilitat que es vol donar als abonats a l’hora de relacionar-se amb l’empresa i el servei.

Estadísticament, el tipus de sol·licituds i tràmits telemàtics que més s’han incrementat els darrers anys són les noves contractacions i les actualitzacions de dades contractuals. Els contractes que finalment es formalitzen presencialment han disminuït un 17% el darrer any, i actualment es completen de manera presencial el mateix nombre de contractes que de forma telemàtica.

Web Aigües de Reus
Fitxers relacionats:

D'acord amb la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, us informem que les vostres dades seran incorporades a un fitxer informatitzat per al seu tractament i per facilitar la comunicació i/o per a la gestió específica de la seva sol·licitud. El responsable del fitxer és l'Ajuntament de Reus, qui garanteix la confidencialitat en el tractament de les dades de caràcter personal que es recullen, així com la implementació de les mesures d'ordre tècnic i organitzatiu que garanteixin la seguretat d'aquestes. A més l'Ajuntament es compromet a no cedir-les a tercers sense consentiment explícit de l'usuari excepte quan sigui necessari per a dur a terme la gestió que se sol·liciti o quan la llei així ho obligui. Podeu dirigir-vos a l'Oficina d'Atenció Ciutadana per exercir els vostres drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició de les vostres dades personals.