Notes de premsa

Al·legacions de l’Ajuntament de Reus al Pla Territorial del Camp de Tarragona

Envia per emailEnvia     ImprimirImprimeix     Comparteix : Twitter

Dijous, 23/10/2008

ntament de Reus ha presentat al Departament de Política Territorial i Obres Públiques de la Generalitat de Catalunya una sèrie d’al·legacions al Pla Territorial Parcial del Camp de Tarragona amb l’objectiu de millorar la connectivitat viària, ferroviària i intermodal de Reus amb el seu entorn; i adequar el planejament territorial a les previsions de creixement urbanístic i protecció del paisatge municipals.

Les al·legacions fan referència les infraestructures, els assentaments i els espais obrets.

Infraestructures
Autovia de Bellissens
L’Ajuntament de Reus considera la carretera com un vial estructurant del territori. En aquest sentit, al·lega que cal contemplar l’enllaç amb l’autopista AP-7 davant el desenvolupament terciari i de serveis que hi ha en aquesta zona, tant al terme de Reus, com en el de Vila-seca i el de Tarragona. L’Ajuntament proposa incorporar la prolongació de l’autovia fins al port de Tarragona per tal de donar un accés directe al trànsit de mercaderies.

Autovia Tarragona–Reus
Per donar un caràcter eminentment urbà i d’eix central principal del Camp, l’Ajuntament de Reus considera que cal un tractament unitari del vial que uneix els dos nuclis principals de Tarragona i Reus. La via no pot tenir un tractament diferenciat per trams, tal com recull el pla territorial, com a via estructurant suburbana entre Tarragona i l’AP-7.

Carretera Reus–Cambrils
L’Ajuntament de Reus planteja la necessitat de contemplar la prolongació de la carretera Reus-Cambrils fins a trobar-se amb la nova avinguda del Cavet, entre Cambrils i Salou, per tal de donar sortida a la forta relació viària que hi ha entre Reus i l’interior amb el litoral. S’insisteix també en preveure el desdoblament de la carretera.

Xarxa ferroviària
- Recuperació de la via de Roda de Berà com accés directe dels passatgers des de Reus a l’Estació del Camp, mentre no es construeixi la connexió a través de la nova línia ferroviària paral·lela a la variant T-11, passant per l’Estació Central. Aquesta obra només comporta el condicionament d’una traça ja existent i resol la connexió directa del servei de tren de Reus amb l’estació de Perafort.
- No desafecció sinó condicionament (amb el tractament d’integració urbana més adient segons l’estudi informatiu que el Ministeri de Foment està realitzant) del tram ferroviari urbà entre Reus i Vila-seca; amb la construcció de l’estació del sud de la ciutat, a Bellissens, la qual donaria servei al nou hospital, la universitat, el Tecnoparc, els nous sectors residencials...
- Incloure en la xarxa d’altes prestacions l’estació actual de Reus, tal com el pla territorial preveu l’arribada al centre de Tarragona i la construcció d’un ramal fins a Port Aventura.
- Jerarquitzar i prioritzar de manera més clara el sistema ferroviari del Camp: Relacionar la xarxa de rodalies del Camp amb la xarxa de rodalies de Barcelona i la xarxa de tramvia urbana i interurbana, així com amb les estacions Central, al sud de l’aeroport, i del Camp, a Perafort, per tal de dotar el territori d’un òptim servei de mobilitat amb un sistema plenament intermodal i eficaç.

Assentaments
- Planificar estratègies d’intensificació urbana dels sectors residencials del nord de la ciutat, atesa la proximitat amb l’estació del ferrocarril del sistema de rodalies: els sectors que inclou l’Àrea Residencial Estratègica; i els sectors Planes Boada, Calderons Nord i Calderons Sud, a llevant de la carretera de Castellvell
- Mantenir el sector industrial La Comarcal tot fent-lo compatible amb la protecció de l’entorn per tal d’impedir el salt del teixit urbà a l’altre costat de la carretera T-11 per raons paisatgístiques i de visibilitat del territori. El desenvolupament d’aquest sector ha de permetre la millora urbanística d’un dels accessos de la ciutat.
- Definir com a àrea d’extensió preferent la continuïtat de l’àmbit de construcció del Tecnoparc fins arribar a la T-11. I, eliminar la definició d’àrea d’extensió preferent de l’actual àrea de protecció del paisatge dels Cinc Camins, al nord-oest del terme.

Espais Oberts
- Excloure del sòl d’interès agraris i/ paisatgístic de l’àrea de protecció del paisatge Camí dels Cinc Ponts l’estació transformadora de la Mineta, i el triangle format entre les dues línies del tren i la riera de la Beurada, atès el conveni signat amb l’Incasòl per desenvolupar el sector Matet Entre Vies. Igualment, eliminar la definició de sòl d’interès grari i/o paisatgístic de l’àmbit delimitat per l’autopista AP-7, la T-11, el Mercat del Camp i el límit del terme, donat que es tracta majoritàriament de terrenys públics on l’Ajuntament hi impulsa l’ampliació de l’actual mercat de majoristes.

D'acord amb la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, us informem que les vostres dades seran incorporades a un fitxer informatitzat per al seu tractament i per facilitar la comunicació i/o per a la gestió específica de la seva sol·licitud. El responsable del fitxer és l'Ajuntament de Reus, qui garanteix la confidencialitat en el tractament de les dades de caràcter personal que es recullen, així com la implementació de les mesures d'ordre tècnic i organitzatiu que garanteixin la seguretat d'aquestes. A més l'Ajuntament es compromet a no cedir-les a tercers sense consentiment explícit de l'usuari excepte quan sigui necessari per a dur a terme la gestió que se sol·liciti o quan la llei així ho obligui. Podeu dirigir-vos a l'Oficina d'Atenció Ciutadana per exercir els vostres drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició de les vostres dades personals.