Notes de premsa

Alumnes de Reus i Cambrils practiquen el català en establiments col·laboradors del Voluntariat per la llengua

Envia per emailEnvia     ImprimirImprimeix     Comparteix : Twitter

Dimecres, 6/04/2022
Alumne Voluntariat per la Llengua al Mercat Central

Durant el febrer i març els alumnes dels cursos de català presencials de Reus i Cambrils han tornat a participar en les pràctiques lingüístiques als establiments col·laboradors del Voluntariat per la llengua (VxL) organitzades pel Centre de Normalització Lingüística de l’Àrea de Reus Miquel Ventura (CNL).

L’activitat és obligatòria per als alumnes de Bàsic 3 però també es recomana a l’alumnat dels cursos de nivell elemental ja que les converses proposades serveixen per reforçar els coneixements i practicar el català en espais reals amb l’ajuda dels comerços adherits al VxL. Aquest trimestre hi han participat els alumnes de l’Elemental 1 i Elemental 2 de Reus i Cambrils, que tot i que ja les havien fet el trimestre passat s’han animat a repetir-les perquè les troben molt útils.

En cada municipi cada alumne havia de visitar tres establiments col·laboradors d’un total de deu que proposava el CNL i, en finalitzar, el responsable de l’establiment havia de segellar el fullet que portava l’alumne per certificar que hi havia mantingut una petita conversa en català. A Reus hi han participat City Sec Tintoreria, Fleca Granja La Rosella, Carnisseria López Ginés, Hiperpapereria Carlin, Matalasseries el Drac, Assessors Immobiliaris Martí, Montserrat. Llenceria i moda infantil, Ferreteria Martí, Islington Academy i Absenta; a Cambrils, Taverna Les Taules, Galatea Llibres, El Gat Creperia Bretona, VistaÒptica Cambrils, Perruqueria Bellesa Jenimar, Marró Cafè, Fresh, Drogueria i Plàstics Recasens, Joiesmalt i Secrets.

Alguns dels establiments seleccionats aquesta vegada havien renovat recentment l’acord de col·laboració amb el Voluntariat per la llengua, segons el qual els comerços es comprometen a atendre en català els aprenents d’aquesta llengua encara que tinguin algunes dificultats per expressar-s'hi.

Tant els alumnes de Reus com els de Cambrils han fet una valoració positiva de les pràctiques i alguns han compartit la seva experiència en un vídeo en què recomanen l’activitat i comenten, per exemple, que les persones dels establiments han sigut molt amables o que han après paraules noves, com el cas d’una alumna que explica que gràcies a la conversa amb la dependenta d’un dels establiments va aprendre una paraula que no coneixia: dessuadora.

Per la seva part, els establiments col·laboradors també han pogut valorar l’activitat a través de l’enquesta que els han fet arribar les dinamitzadores del programa i la resposta és que els alumnes han sigut força capaços de mantenir una conversa en català i que, en general, els ha semblat que el temps que hi han invertit ha estat molt profitós. A més, alguns han volgut destacar positivament l’actitud dels aprenents: “M'ha sorprès que aquests alumnes, alguns dels quals ja provenen de països de parla castellana, mostrin tant interès cap al català.”

Aquesta setmana comencen els cursos de català del tercer trimestre del CNL de Reus, més del 70 % dels quals són presencials, i un cop iniciats s’organitzarà una nova edició de pràctiques lingüístiques en altres establiments col·laboradors del VxL.

Alumne Voluntariat per la Llengua al Mercat Central

D'acord amb la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, us informem que les vostres dades seran incorporades a un fitxer informatitzat per al seu tractament i per facilitar la comunicació i/o per a la gestió específica de la seva sol·licitud. El responsable del fitxer és l'Ajuntament de Reus, qui garanteix la confidencialitat en el tractament de les dades de caràcter personal que es recullen, així com la implementació de les mesures d'ordre tècnic i organitzatiu que garanteixin la seguretat d'aquestes. A més l'Ajuntament es compromet a no cedir-les a tercers sense consentiment explícit de l'usuari excepte quan sigui necessari per a dur a terme la gestió que se sol·liciti o quan la llei així ho obligui. Podeu dirigir-vos a l'Oficina d'Atenció Ciutadana per exercir els vostres drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició de les vostres dades personals.