Notes de premsa

AMERSAM adjudica les obres de construcció del pàrquing del Carrilet

Envia per emailEnvia     ImprimirImprimeix     Comparteix : Twitter

Dijous, 25/03/2010

AM, l’empresa de l’Ajuntament de Reus que gestiona els aparcaments públics de la ciutat, ha adjudicat a l’empresa TAU Enginyeria i Construccions SA les obres de construcció del pàrquing del Carrilet per un import de 4,6 milions d’euros. El concurs públic per adjudicar el contracte d’obres ha comptat amb la participació d’11 empreses. La inversió total prevista per la construcció de l’aparcament és de 6 milions d’euros. El pressupost inclou, a més de l’obra civil adjudicada ara, les obres de desviaments de serveis, instal·lacions i maquinària per a al gestió i explotació de l’aparcament.

La societat municipal preveu iniciar les obres als voltants del mes de maig, amb una durada màxima de 9 mesos. El contracte d’adjudicació de l’obra, preveu que l’empresa constructora obtingui un premi econòmic per l’acabament anticipat de les obres, així com penalitzacions econòmiques per l’endarreriment.

El nou pàrquing municipal tindrà una capacitat total per a 350 vehicles en tres plantes subterrànies. La principal característica de l’aparcament Carrilet és que en el seu disseny constructiu, no hi hauran columnes, fet que el convertirà en l’aparcament més còmode i ampli de la xarxa municipal.

L’accés dels vehicles estarà ubicat en un extrem de l’aparcament, a la cantonada amb el carrer Pere el Cerimoniós. Tindrà dos carrils d’entrada i sortida, amb l’objectiu d’evitar que el trànsit rodat generat per la influència de l’aparcament afecti la circulació pel centre de la ciutat.

L’aparcament disposarà de tres accessos de vianants, equipats amb sis ascensors, que es distribuiran al llarg de tot l’aparcament: als carrers Ronda Sobirà, Eduard Toda i avinguda del Carrilet cantonada amb carrer Balmes. La proximitat d’aquest accés al raval de Robuster donarà al pàrquing un caràcter molt comercial, donant resposta d’aquesta manera al dèficit de places del pàrquing Baluard, que molt sovint es troba al 100% de la seva ocupació.

L’equipament té en compte tots els detalls per tal de garantir els màxims nivells de seguretat i confort als seus usuaris. D’aquesta manera, s’ha equipat amb sistemes de seguretat, comunicació i senyalització d’última tecnologia: sistema de lectura de matricula, sistema d’ajuda a l’aparcament amb senyalització de places lliures, sistema de senyalització places lliures/planta, circuit tancat de TV, detectors de moviments/presència d’usuaris, interfonia, megafonia.

L’aparcament del Carrilet estarà connectat mitjançant fibra òptica amb la resta d’aparcaments municipals, ampliant d’aquesta manera les prestacions i capacitat del servei d’aparcament multipark, integrat pels set aparcaments i les 2.380 places d’aparcament gestionades des del Centre de Control Central de la xarxa multipàrquing: pàrquing Oques (450), pàrquing Baluard (100), pàrquing Llibertat (900), pàrquing Pastoreta (250), pàrquing Passeig Prim (250), pàrquing Sant Ferran (80) i pàrquing Carrilet (350).

Impacte socioeconòmic
L’empresa Doymo SA ha elaborat per encàrrec de la societat municipal AMERSAM un estudi per avaluar l’impacte socioeconòmic que, tant la construcció del nou aparcament municipal com la reurbanització de l’avinguda del Carrilet suposaran pels veïns i comerciants d’aquesta zona de la ciutat.

L’estudi parteix de detectar un dèficit de places d’estacionament al barri, tant per a residents com de rotació. En aquest sentit, s’ha detectat un dèficit residencial infraestructural (vehicles sense plaça de garatge) d’aproximadament 200 places. Pel que fa a la rotació, es detecta la saturació de la zona blava de l’avinguda de Pere el Cerimoniós i del pàrquing del Baluard. Els conductors tarden una mitjana de 8 minuts a trobar lloc per aparcar, el que porta a què el 18% dels estacionaments es fan de manera il·legal.

L’estudi xifra en un centenar els residents de l’entorn del Carrilet que aparcaran en el nou equipament quan aquest entri en funcionament. A aquesta xifra, caldria afegir-hi uns 23.000 vehicles/any d’usuaris de fora del barri que hi aparcaran en rotació.

Aparcant al nou pàrquing, el conjunt d’usuaris previstos s’estalviaran 10.000 hores i 200.000 quilòmetres a l’any buscant aparcament, amb el conseqüent estalvi de temps, combustible i emissions contaminants.

Finalment, l’estudi defineix l’impacte que sobre el comerç tindrà tant l’aparcament com la reurbanització de l’avinguda del Carrilet com el més significatiu. La pràctica transformació total de l’avinguda en zona de vianants, vista les experiències en altres processos urbanístics similars, podria fer augmentarà el nombre de visitant entre un 30% i un 50% el nombre. Considerant que el percentatges de vianants que venen a comprar es mantingui (un 11%), s’estima un augment de 300 compradors diaris que realitzarien una despesa anual superior als 2,5 milions d’euros.

D'acord amb la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, us informem que les vostres dades seran incorporades a un fitxer informatitzat per al seu tractament i per facilitar la comunicació i/o per a la gestió específica de la seva sol·licitud. El responsable del fitxer és l'Ajuntament de Reus, qui garanteix la confidencialitat en el tractament de les dades de caràcter personal que es recullen, així com la implementació de les mesures d'ordre tècnic i organitzatiu que garanteixin la seguretat d'aquestes. A més l'Ajuntament es compromet a no cedir-les a tercers sense consentiment explícit de l'usuari excepte quan sigui necessari per a dur a terme la gestió que se sol·liciti o quan la llei així ho obligui. Podeu dirigir-vos a l'Oficina d'Atenció Ciutadana per exercir els vostres drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició de les vostres dades personals.