Notes de premsa
Balanç de l’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor 2007
2007, l’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC) ha realitzat 7.924 actuacions. D’aquestes, 5.800 corresponen a l’atenció telefònica, és a dir, aquelles trucades que suposen una primera aproximació a l’OMIC i a les quals no s’aprofundeix en la problemàtica plantejada.
Les actuacions a fons, és a dir, aquelles que representen un estudi individualitzat i minuciós de la problemàtica han estat de 2.124, entre consultes i reclamacions:
- Les consultes són aquelles de resposta immediata, informativa, orientadora, que es resolen al moment. Se n’han atès 1.759
- Les reclamacions són aquelles en què el ciutadà consumidor o usuari considera que ha patit un perjudici econòmic i, decideix reclamar per tal de veure solucionat el seu problema o per obtenir la devolució dels diners pagats. El nombre d'actuacions en aquest sentit ha estat de 365
Seguint la tendència dels últims anys, el sector que més reclamacions té són les telecomunicacions. Així la suma de les reclamacions de telefonia fixa, mòbil, connexions a internet, dóna un total de 167 reclamacions, la qual cosa suposa el 45.75% del total.
Del total de les 365 reclamacions presentades, 300 s’han tramitat a través de la Junta Arbitral de Consum, i 65 han estat tramitades com a denúncia i enviades a les administracions públiques corresponents, per considerar que constituïen infracció administrativa susceptible de ser sancionada i per que eren nul·les les possibilitats d’arribar a cap acord mitjançant el sistema arbitral.
Campanyes de divulgació
Al llarg del 2007 es van editar i repartir els següents fulletons informatius:
- 30.000 d’informació sobre endeutament
- 30.000 d’informació sobre inversions
- 30.000 d’informació sobre les garanties
Finalment, s’han repartit les guies explicatives sobre l’habitatge.