Notes de premsa
Bona acollida de la comunitat educativa a les activitats divulgatives d’Aigües de Reus
Més d’un miler d’alumnes dels centres educatius de la ciutat participaran enguany (de gener a juny) en alguna de les activitats i sortides proposades per Aigües de Reus per reflexionar sobre els usos de l’aigua, els seus valors i la seva gestió. Les visites a l’Estació de Tractament d’Aigua Potable (ETAP) i l’Estació Depuradora d’Aigües Residuals (EDAR) són les activitats més sol·licitades pels centres d’ensenyament, d’acord amb la proposta plantejada per Aigües de Reus en col·laboració amb l’Àrea d’Educació de l’Ajuntament.
Els 1.006 alumnes que passaran per les instal·lacions d’Aigües de Reus, distribuïts en quaranta grups, procedeixen de tretze centres educatius diferents de la ciutat, ja siguin de primària, ESO o BAT. Tot i que el mes de gener ja va començar amb algunes visites, és a partir d’aquest febrer que la programació s’intensifica. Els mesos de febrer (amb sis grups diferents) i maig (amb un total de nou) seran els de major activitat d’aquest 2014, a falta de tancar el calendari de l’últim terç de l’any, que ja correspon a un nou curs.
Totes les activitats proposades des d’Aigües de Reus tenen una vesssant més general i una altra de més local. Així, es divulga el valor de l’aigua i es consciencia els alumnes de la importància d’utilitzar aquest recurs escàs, però alhora se’ls explica com es gestiona a la ciutat i quines són les seves infrastructures més importants. Alhora, la proposta educativa que es fa als centres d’ensenyament convida els alumnes a reflexionar sobre qüestions com ara: «Quina importància té l’aigua en el desenvolupament d’una societat?» o «Com ens ho hem fet a Reus per poder disposar d’aigua al llarg de la nostra història?».
En paraules del president d’Aigües de Reus, Sebastià Domènech, «és important que les noves generacions de la ciutat siguin conscients de quina és la realitat de l’aigua i com la gestió d’aquest recurs ha estat un repte històric de Reus, que ha marcat en bona mesura el nostre desenvolupament com a ciutat». És per això que Domènech es mostra satisfet: «la bona resposta dels centres educatius ens indica que allò que els proposem té interès i, alhora, que la gestió de l’aigua a la ciutat segueix sent una gran desconeguda per a bona part de la societat».
La visita més sol·licitada aquest curs és la de la potabilitzadora d’aigües (l’ETAP), amb 417 alumnes de gener a maig. Amb una durada aproximada d’una hora i adreçada a estudiants de Cicle Superior, ESO i BAT, l’activitat vol donar a conèixer el funcionament dels sistemes de potabilització de l’aigua que arriba a la ciutat, així com la seva procedència, captació, emmagatzematge i consum per part dels reusencs i reusenques. Igualment, compta amb molta demanda la visita que es proposa a la depuradora (EDAR). Aquesta visita està pensada per a alumnes de Cicle superior, ESO i Batxillerat i vol ajudar a descobrir la instal·lació encarregada dels diversos processos de depuració de l’aigua, abans de ser retornada al medi en unes condicions adequades. La durada de l’activitat, en aquest cas, és d’una hora i trenta minuts, aproximadament.