Notes de premsa

Campanya per atraure la ciutadania al Punt d'Assessorament Energètic de Reus, que facilita l'estalvi en les factures d'electricitat, d'aigua i de gas

Envia per emailEnvia     ImprimirImprimeix     Comparteix : Twitter

Dimarts, 19/04/2022
Campanya del Punt d'Assessorament Energètic de Reus

Amb motiu de la preocupació creixent de la ciutadania per l’augment del preu dels subministraments energètics, l’Ajuntament de Reus ha posat en marxa, aquesta setmana, una campanya informativa per atraure més persones usuàries al Punt d'Assessorament Energètic de Reus, gestionat des de la Regidoria de Benestar Social. Es tracta d’un servei municipal que facilita l'estalvi en les factures d'electricitat, d'aigua i de gas i que presta atenció presencial, de manera gratuïta i personalitzada, els dimecres, al Centre Cívic del Carme i els dijous, al Centre Cívic Llevant, de les 15.30 a les 19 h. Per ser atès, cal demanar cita a través del web reus.cat o trucant al 010 i portar les darreres factures d'electricitat, d’aigua i de gas. L'objectiu d'aquest assessorament, que dura uns vint minuts, és reduir la despesa en aquests subministraments a través d'algun tipus de bonificació, de millora en l'ús dels subministraments, de reducció de potència, d’estalvi en el consum energètic, etc.

Per pal·liar les conseqüències socioeconòmiques derivades de la pandèmia i l'increment dels costos energètics en l'àmbit mundial, en els darrers anys s'han fet diversos canvis en la normativa que regula la pobresa energètica. Entre altres, s’ha fet una modificació de les condicions d'obtenció del bo social i s’han aprovat bonificacions per a col·lectius específics afectats. Per això, és important que la ciutadania s’informi.

Pel que fa a les dades concretes, durant el 2021 el PAE va fer 495 atencions d’assessorament energètic, un 72% més que l’any 2020, en què es va haver de suspendre el servei durant alguns mesos amb motiu de la pandèmia i es van atendre 287 persones. En concret, de les 495 atencions, al 59% de les famílies ateses se’ls va fer alguna recomanació: a 233 se’ls va recomanar sol·licitar el bo social; a 179, canviar al mercat regular, i a 67, canviar la potència. A més, aquest servei també va fer 36 auditories energètiques a domicilis durant l’any passat.

Així doncs, més de la meitat de les persones ateses pel PAE van ser informades que, si es canviaven al mercat regulat, complien els requisits per beneficiar-se del bo social, fet que desconeixien.

A banda d’aquest servei, a finals d’abril està previst que es torni a convocar la subvenció de pobresa energètica. Un ajut per a les famílies que tenen més dificultats pe pagar les factures dels subministraments, cada cop més elevades.

Campanya del Punt d'Assessorament Energètic de Reus

D'acord amb la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, us informem que les vostres dades seran incorporades a un fitxer informatitzat per al seu tractament i per facilitar la comunicació i/o per a la gestió específica de la seva sol·licitud. El responsable del fitxer és l'Ajuntament de Reus, qui garanteix la confidencialitat en el tractament de les dades de caràcter personal que es recullen, així com la implementació de les mesures d'ordre tècnic i organitzatiu que garanteixin la seguretat d'aquestes. A més l'Ajuntament es compromet a no cedir-les a tercers sense consentiment explícit de l'usuari excepte quan sigui necessari per a dur a terme la gestió que se sol·liciti o quan la llei així ho obligui. Podeu dirigir-vos a l'Oficina d'Atenció Ciutadana per exercir els vostres drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició de les vostres dades personals.