Notes de premsa
Campanya «Els regals no són sexistes»
ntament de Reus, com a membre de l'Observatori de les Dones en els Mitjans de Comunicació se suma a la campanya «Els regals NO són sexistes» per tal de sensibilitzar vers un consum no sexista dels regals.
La campanya vol conscienciar que l’acte de fer un regal és una oportunitat per anar més enllà dels estereotips i ignorar les convencions socials i publicitàries. En aquest sentit, constata que la publicitat ven un valor afegit del qual es desprenen formes de viure, sovint amb uns missatges que acaben potenciant els prejudicis sexistes i tenen com a conseqüència la separació del món masculí i del món femení.
Els regals no són sexistes per si mateixos, sinó que ho és el món simbòlic que es construeix al seu voltant, on encara es valora desigualment aquelles actituds atribuïdes a homes i dones, i que la publicitat reprodueix i reforça. Els regals esdevenen elements socialitzadors, a partir dels quals s’aprenen rols i s’estimulen actituds.
La campanya, que a Reus coordina l’Àrea de Participació i Ciutadania, consta de cartells publicitaris, postals i anuncis radiofònics amb el missatge: “Li regalem una bateria a la Maria? Tu tries! els regals no són sexistes”.