Notes de premsa

Comença la substitució de contenidors i el desplegament del nou servei de recollida d’escombraries

Envia per emailEnvia     ImprimirImprimeix     Comparteix : Twitter

Dijous, 21/10/2010

d’octubre començarà la substitució dels contenidors de recollida d’escombraries a tota la ciutat i aquesta operació marca l’inici del desplegament del nou servei, una vegada finalitzada la fase de planificació, dimensionament i adquisició de la nova maquinària. El nou servei de recollida d’escombraries és derivat de la nova contracta, adjudicada a Fomento de Construcciones y Contratas SA, amb vigència des del gener de 2010 i fins al 2018.

El nou servei de recollida d’escombraries proposa l’increment de la recollida selectiva d’acord amb el Programa de Gestió de Residus Municipals de Catalunya i un increment del nombre de contenidors per a la recollida selectiva per apropar i facilitar la separació de residus. El servei cobreix les necessitats de freqüències i horaris de recollida segons els orígens de generació (domicilis, comerços, restaurants, indústries, etc...), amb mitjans materials de darrera generació, vehicles amb mínimes emissions de gasos i sonores, eficients en l’ús de combustible i d’alta qualitat tècnica quant als rendiments assolits.

Nous contenidors
El nou model de contenidor és més ergonòmic i fàcil d’obrir, fa menys soroll en la descàrrega i ofereix una major resistència al vent.

S’amplia el nombre d’illes de contenidors amb 102 ubicacions més, de manera que es redueix la distància entre el domicili i els contenidors de selectiva. Hi haurà 318 ubicacions de recollida fraccionada i un total de 1.200 contenidors. L’ampliació en el nombre de contenidors vol afavorir l’augment de la recollida fraccionada, que hores d’ara se situa en el 36,4% dels residus generats.

La substitució dels contenidors es farà de forma gradual. La implantació començarà per la zona del barri Gaudí, la Urbanització Pelai, Sol i Vista i Immaculada. S’estendrà a la resta de la ciutat continuant el desplegament per cadascuna de les vuit zones en què està dividida la contracta que s’acabarà a la zona centre. En un termini estimat d’un mes s’haurà completat la substitució dels contenidors a tota la ciutat.

Vehicles
Un total de 16 vehicles s’incorporan a la recollida de residus a la ciutat de Reus. Tots els camions utilitzen com a combustible el Gas Natural o el biodièsel i també es comptarà amb vehicles híbrids.

En concret, els nous vehicles són
9 recol·lectors de càrrega lateral
2 recol·lectors de càrrega posterior bicompartimentats
3 rentacontenidors de càrrega lateral
1 vehicle ampli roll de 3 eixos
1 vehicle amb caixa oberta, grua i plataforma.

Noves tecnologies
Igual com amb la neteja, s’incorpora a la recollida un nou Sistema de Gestió d’Incidències amb dispositius blackberry, una eina que permet millorar el control del servei, seguir la resolució de queixes i incidències de manera àgil, disposar d’evidències objectives de la realització de tasques encomanades als equips i gestionar la informació de manera més eficient.

Criteris de sostenibilitat
La nova contracta afegeix nous elements de sostenibilitat en la gestió dels recursos. Tant els vehicles de neteja com els de recollida d’escombraries amb la incorporació de tecnologies d’automoció destinades a reduir les emissions de gasos d’efecte hivernacle i les olors, amb propulsió de 100% dels equips amb combustibles nets (gas, híbrids, elèctrics i biodièsel).

Les modificacions introduïdes a la maquinària permeten reduir entre 8 i 10 dBA el soroll respecte els equips estàndards. A la vegada es redueix entre un 38 i un 40% la despesa d’aigua.

La implicació ciutadana
Amb l’edició de material informatiu, l’Àrea de Medi Ambient reforça el missatge que identifica el nou servei, “Repensa, redueix, reutilitza i recicla”, i posa l’èmfasi en la necessitat que la ciutadania s’impliqui en el manteniment de la neteja de la ciutat i d’acabar amb les actituds incíviques. Així mateix, es recorden els diferents serveis que la ciutat posa a l’abast del ciutadà per desfer-se de les seves deixalles de forma correcta i per avançar en els objectius del reciclatge i la reutilització: recollida de mobles, Dono Canvio Necessito, intercanvi de llibres, xarxa de compostatge cassolà, ecoxips ...

D'acord amb la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, us informem que les vostres dades seran incorporades a un fitxer informatitzat per al seu tractament i per facilitar la comunicació i/o per a la gestió específica de la seva sol·licitud. El responsable del fitxer és l'Ajuntament de Reus, qui garanteix la confidencialitat en el tractament de les dades de caràcter personal que es recullen, així com la implementació de les mesures d'ordre tècnic i organitzatiu que garanteixin la seguretat d'aquestes. A més l'Ajuntament es compromet a no cedir-les a tercers sense consentiment explícit de l'usuari excepte quan sigui necessari per a dur a terme la gestió que se sol·liciti o quan la llei així ho obligui. Podeu dirigir-vos a l'Oficina d'Atenció Ciutadana per exercir els vostres drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició de les vostres dades personals.