Notes de premsa
Creix el número de reusencs que valora positivament el servei d’Aigües
Un 90% dels usuaris d’Aigües de Reus considera «satisfactori» el servei rebut al llarg de l’any 2014, un resultat lleugerament per sobre de l’obtingut en l’enquesta relativa a 2013 (quan aquest percentatge va ser del 88,67%). Aquesta és una de les principals conclusions que es desprenen de l’enquesta que l’empresa municipal du a terme anualment entre els clients per valorar la seva satisfacció pel que fa al servei. Alhora, l’enquesta confirma algunes de les tendències ja detectades els últims anys, com ara la bona valoració de la claredat en la factura (83%) i l’alt percentatge d’enquestats (91,7%) que diuen no saber quina és la quantitat d’aigua que consumeixen als seus domicilis.
El principal objectiu de l’enquesta és el de determinar la satisfacció general dels reusencs envers el servei, amb la intenció de tenir en compte aquestes opinions de cara a implementar millores paulatinament. Així, a la resposta «Quin és el seu grau de satisfacció general?», un 87% dels usuaris afirma que es «satisfactori» i un 3% que és «molt satisfactori». Aquestes dades estan en plena consonància amb els resultats obtinguts durant els tres anys anteriors (2011, 2012 i 2013), quan els clients domèstics que consideraven «satisfactori» o «molt satisfactori» el servei ja van ser el 90, el 85 i el 88,87%, respectivament.
La satisfacció general dels usuaris també es deixa notar en d’altres paràmetres estudiats. Un 83% dels enquestats afirma que «la factura és clara i entenedora» i un 85% valora «positivament» tant el subministrament d’aigua potable (pressió, continuïtat, etc) com «l’agilitat i l’actitud del servei d’atenció al client».
Pel que fa al coneixement de quina és l’empresa encarregada del subministrament d’aigua, el percentatge ha augmentat significativament els darrers anys. Actualment, el 90% dels enquestats afirma saber quina és l’empresa encarregada del subministrament, i entre aquests són un 58% els que coneixen que es tracta d’una empresa de gestió pública.
Una de les tendències que l’enquesta confirma és la valoració cada cop més positiva del sabor de l’aigua de l’aixeta. Així, són un 50,8% els enquestats que consideren que el sabor és satisfactori, malgrat que el percentatge de reusencs que en beu habitualment no arriba al 30%. D’aquí que des d’Aigües de Reus s’insisteixi a animar tots els ciutadans a utilitzar l’aigua de la xarxa per beure després que, els últims anys, s’hagin implantat moderns processos de tractament i millora que doten l’aigua de major qualitat, especialment pel que fa a les seves característiques organolèptiques, és a dir, gust, olor i color.
Pel que fa a altres consideracions de caràcter general, els usuaris (igual que en anys anteriors) segueixen mostrant un important desconeixement sobre el consum d’aigua. Per exemple, un 91,7% confessa no saber, ni de manera aproximada, la quantitat d’aigua de xarxa que consumeix al seu domicili. En canvi, un 88% sí que afirma saber “el cost aproximat” de la seva factura, i un 92% és plenament conscient de «cada quants mesos li arriba la factura de l’aigua».