Notes de premsa
Creix més d’un 50% el pagament de rebuts municipals per via telemàtica
gament dels rebuts municipals per via telemàtica es consolida com una opció cada any més escollida pels contribuents. L’any 2009 ha crescut en un 52,21% respecte el 2008. Per contra, disminueix l’ús dels caixers automàtics instal·lats en dependències municipals.
L’any 2009, el nombre de rebuts abonats a través d’internet i la banca electrònica va pujar un 52,21%. L’import total dels rebuts abonats per mitjà telemàtic va crèixer en un 53,78%. En total es van pagar 5.297 rebuts, amb un valor total d’1.028.284,80 euros.
Pel que fa als rebuts abonats a través dels caixers automàtics instal·lats en dependències municipals, han baixat un 17,77% respecte l’any 2008, i un 15,02% si es té en compte l’import total d’aquests rebuts. En conjunt, 14.415 rebuts es van pagar a través d’aquest sistema, el que representen 1.119.246,30 euros.
Tots els documents de pagament tenen un codi de barres en format estàndard bancari que permet abonar-los a través d’una oficina bancària, pels caixers municipals o per internet a través de la pàgina web reus.cat.
L’Àrea de Recursos Generals i Hisenda genera un document de pagament perquè l’interessat pugui fer efectiu un import no domiciliat, que incorpora aquest codi de barres. El document de pagament pot ser un impost, una taxa o l’autoliquidació.
Si s’opta per pagar a través d’internet, s’ha d’accedir a la pàgina www.reus.cat que et remet a la web de l’entitat financera col·laboradora. La pantalla a la qual s’accedeix demana una referència per pagar un impost o un número de justificant per pagar una taxa o autoliquidació. Aquesta numeració figura al document de pagament. L’interessat també ha d’omplir la resta de dades que consten en aquest document. Finalment cal indicar el número de targeta bancària, que pot ser de qualsevol entitat financera.