Notes de premsa
El 16è concurs de música jove, «Reussona 2014» ja té finalistes
«Cheslongkings» (Reus, hip-hop, rap i R&B), «Ivory» (Vilallonga del Camp, blues rock), «Nor7e» (Reus, indie-rock), «Poker’s» (Reus, pop-rock), «The Krav Maga» (Reus, rock alternatiu) i R«afa Olmo y la Alquímia» (Reus, rock & roll, blues rock, pop rock i pop acústic) són els sis grups finalistes de la nova edició del concurs de música per a joves, «Reussona» organitzat per la Regidoria de Cultura i Joventut de l’Ajuntament de Reus. Aquest darrer grup ha estar triat directament pel públic en obtenir més vots a través del web de Joventut.
En total s’han presentat 15 formacions musicals (70 músics). La procedència dels músics és ben diversa: 8 de Reus, 1 de l'Aleixar, Almoster, 1 de Cambrils, 2 de Tarragona, Montblanc, 1 d’Ulldecona, 1 de l’Espluga de Francolí i 1 de Vilallonga del Camp. D’entre totes les maquetes presentades, el jurat ha seleccionat 5 formacions que, juntament amb la triada pel públic, actuaran a la final els dies 20 i 21 de juny a les Barraques de Festa Major de Sant Pere. Els premis del concurs «Reussona» són els següents: 1.500€, 900€ i 600€, per als tres primers classificats, tres mencions especials de 300€ per a la resta de finalistes, una menció especial de 200€ per a un grup novell, la mitjana d’edat dels membres del qual no superi els 21 anys i un premi d’una subscripció a spotify a aortejar entre el públic que ha participat en la votació a través del web de Joventut per seleccionar un dels finalistes.
A la convocatòria hi podien participar tot tipus de bandes, grups o solistes del Camp de Tarragona i les Terres de l’Ebre, de qualsevol estil musical i que la mitjana d’edat dels integrants no superi els 30 anys.