Notes de premsa

El Centre Social El Roser rep 854 barres de torró i altres productes nadalencs procedents d'una donació solidària de l'empresa Virginias

Envia per emailEnvia     ImprimirImprimeix     Comparteix : Twitter

Dimarts, 19/12/2023
Donació torrons Virginias

El Centre Social El Roser, l'equipament municipal que depèn de l'Àrea de Serveis a les Persones i Drets Socials de l'Ajuntament de Reus, ha rebut 854 barres de torró i 360 capses de neules aquest dilluns 18 de desembre. Aquests aliments nadalencs seran distribuïts entre els usuaris/àries del menjador social - ja sigui en la seva modalitat presencial, per emportar-se o a domicili- del rebost social i de la resta de centres de la xarxa de distribució d'aliments del Programa de gestió alimentària responsable de Reus, ubicats a diferents zones de la ciutat. Des de fa tres anys, per aquestes dates, l'empresa Virginias fa donacions de torrons i altres dolços al Programa de gestió alimentària responsable de Reus, que ara es gestiona des d'aquest equipament.

El Centre Social El Roser
Des de novembre de 2022, el Centre Social El Roser funciona a ple rendiment i ofereix els serveis següents:

  • Servei residencial d'estada limitada: El servei residencial d'estada limitada té capacitat per a 16 persones, majors de divuit anys. A més d'atenció a les persones allotjades, durant el dia també s'ofereix servei de bugaderia o de dutxa per a altres persones que ho necessiten. L'objectiu és atendre les necessitats d'allotjament temporal de persones adultes en situació d'exclusió social en un espai d'acollida de qualitat que proporciona una estabilitat social que facilita poder desenvolupar els plans de treball amb majors garanties de suport i eficiència.

  • Menjador social: En l'actualitat, el menjador social del Centre Social El Roser és l'únic existent a la ciutat. Les noves instal·lacions de la cuina i el nombre més gran de personal que hi treballa, permet elaborar 240 àpats diaris i té capacitat per emmagatzemar aliments i conservar àpats, que es donen de manera presencial, per emportar-se o a domicili.

  • Rebost social: El rebost social és una nova manera d'atendre les persones que l'equip de professionals de Serveis Socials de l'Ajuntament de Reus considera que necessiten ajuda alimentària. Amb aquest sistema la persona tria d'unes prestatgeries i una nevera plenes d'aliments frescos i envasats el que necessita, d'acord amb un sistema de punts establert per Serveis Socials.

  • Cafeteria: La cafeteria és un espai compartit entre les persones que fan servir aquest equipament social i la resta de la ciutadania, de manera especial l'alumnat i el professorat de l'Institut Gabriel Ferrater i Soler, situat al costat del centre, i del veïnat de la zona. L'horari és de dilluns a divendres de 7.45 h a 11.45 h, ja que a partir d'aquesta hora l'espai es converteix en el menjador social.

  • Programa de gestió alimentària responsable de Reus: Tant el menjador social com el rebost social reben aliments frescos i cuinats del Programa de gestió alimentària responsable de Reus, que es gestiona des del Centre Social El Roser.

Next Generation
El projecte de construcció del Centre Social el Roser ha rebut un ajut d’1.342.275,58 euros a càrrec dels fons europeus Next Generation, en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència, d’acord amb el programa d’ajuts en l’àmbit social del Departament de Drets Socials de la Generalitat de Catalunya dins la línia d’inversió per a nous centres residencials i diürns i remodelació de centres existents.

Per a més informació sobre el Centre Social El Roser es pot consultar la web elroser.reus.cat

Donació torrons Virginias
Fitxers relacionats:

D'acord amb la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, us informem que les vostres dades seran incorporades a un fitxer informatitzat per al seu tractament i per facilitar la comunicació i/o per a la gestió específica de la seva sol·licitud. El responsable del fitxer és l'Ajuntament de Reus, qui garanteix la confidencialitat en el tractament de les dades de caràcter personal que es recullen, així com la implementació de les mesures d'ordre tècnic i organitzatiu que garanteixin la seguretat d'aquestes. A més l'Ajuntament es compromet a no cedir-les a tercers sense consentiment explícit de l'usuari excepte quan sigui necessari per a dur a terme la gestió que se sol·liciti o quan la llei així ho obligui. Podeu dirigir-vos a l'Oficina d'Atenció Ciutadana per exercir els vostres drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició de les vostres dades personals.