Notes de premsa

El CNL de Reus ha visitat un centenar d’establiments per fomentar l’ús del català al comerç

Envia per emailEnvia     ImprimirImprimeix     Comparteix : Twitter

Dilluns, 14/07/2014
El CNL de Reus ha visitat un centenar d’establiments per fomentar l’ús del català al comerç

Entre juny i juliol, el Centre de Normalització Lingüística de l’Àrea de Reus Miquel Ventura (CNL) ha visitat un centenar d’establiments comercials. L’objectiu principal era entrar en contacte amb els associats a l’Eix Comercial Prim-Sunyer, amb qui el CNL va signar un conveni de col·laboració a primers de juny. Però també s’han visitat bona part de la resta de botigues dels passejos de Prim i de Sunyer.

En aquestes visites, s’ha presentat la campanya “Català i comerç. Ja estàs al dia?” per informar els comerciants de les disposicions del Codi de consum de Catalunya que els afecten i dels serveis que els ofereix el CNL de l’Àrea de Reus per posar-se al dia, si és el cas. Concretament, el CNL ofereix a comerços i empreses formació en català per al seu personal, un servei de correcció de textos breus, assessorament sobre legislació lingüística, guiatge en l’ús de recursos lingüístics en línia...

Establiments col·laboradors en el Voluntariat per la llengua
La rebuda ha estat força positiva. A més, dels comerços visitats, una trentena han iniciat els tràmits per formar part de la xarxa de més 300 establiments col·laboradors del programa Voluntariat per la llengua, que garanteixen l’atenció en català a la clientela que se’ls adreça en aquesta llengua.

D’altra banda, en aquestes visites s’ha fet una observació dels usos lingüístics en la retolació. D’aquesta observació es desprèn que un 65% dels establiments compleix el Codi de consum de Catalunya, però un 35% dels observats no s’adequa en algun aspecte a aquesta normativa segons la qual la senyalització, els cartells i rètols i els documents d’oferta de serveis han d’estar redactats, almenys, en català.

Si algun establiment d’altres punts de la ciutat està interessat a rebre informació sobre els serveis i els recursos que ofereix el Consorci per a la Normalització Lingüística per poder complir amb la normativa lingüística i poder atendre la clientela amb qualitat pot trucar al telèfon 977 12 88 61.

El CNL de Reus ha visitat un centenar d’establiments per fomentar l’ús del català al comerç
Fitxers relacionats:

D'acord amb la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, us informem que les vostres dades seran incorporades a un fitxer informatitzat per al seu tractament i per facilitar la comunicació i/o per a la gestió específica de la seva sol·licitud. El responsable del fitxer és l'Ajuntament de Reus, qui garanteix la confidencialitat en el tractament de les dades de caràcter personal que es recullen, així com la implementació de les mesures d'ordre tècnic i organitzatiu que garanteixin la seguretat d'aquestes. A més l'Ajuntament es compromet a no cedir-les a tercers sense consentiment explícit de l'usuari excepte quan sigui necessari per a dur a terme la gestió que se sol·liciti o quan la llei així ho obligui. Podeu dirigir-vos a l'Oficina d'Atenció Ciutadana per exercir els vostres drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició de les vostres dades personals.