Notes de premsa
El CNL difon el Llenguatest Consum, un nou recurs en línia per fomentar el català a l’empresa
nuant en la seva tasca de difusió de la campanya “Català i empresa, ja estàs al dia”, el Centre de Normalització Lingüística de l’Àrea de Reus Miquel Ventura, vol fer conèixer a les empreses i organitzacions empresarials del Baix Camp i del Priorat, el seu àmbit d’acció, el nou test d’autodiagnosi lingüística, que el Departament de Cultura de la Generalitat ha posat en línia.
Es tracta d’un qüestionari de 8 preguntes, accessible sense necessitat de registrar-s'hi, que permet fer una autodiagnosi de l'empresa sobre el compliment de les obligacions lingüístiques que estableix el Codi de consum per garantir els drets de les persones consumidores.
L'eina és un nou recurs que s'ofereix des del Punt d’atenció a l’empresa per al foment de la llengua catalana en l'àmbit empresarial, en el marc de la campanya "Català i empresa, ja estàs al dia?". Les obligacions incideixen bàsicament en tres àmbits: l'atenció al públic; la informació i la documentació, l'etiquetatge i les instruccions d'ús.
Les empreses que detectin que tenen alguna mancança en els aspectes del test reben automàticament una sèrie de suggeriments i poden demanar la col·laboració del CNL per resoldre-les mitjançant els cursos que comencen a la tardor o la revisió de rètols i documentació, per posar alguns exemples.
El Consorci per a la Normalització Lingüística, creat l'any 1989 com a òrgan territorial d'aplicació a Catalunya de la política lingüística del Govern, està format actualment per la Generalitat de Catalunya, més de 90 ajuntaments, entre els quals el de Reus, 37 consells comarcals i la Diputació de Girona. El Consorci desenvolupa estratègies i accions per garantir l'extensió territorial del coneixement i l'ús de la llengua catalana.
Més informació: www.cpnl.cat/reus