Notes de premsa
El Consell Escolar Municipal de Reus renova els seus membres
El nou Consell Escolar Municipal de Reus (CEM), per als cursos 2014-15 i 2015-16, es constitueix el dimecres 3 de desembre a a l’Escola General Prim. El CEM és l'òrgan col·legiat de caràcter consultiu, d’assessorament i de participació ciutadana en l'àmbit educatiu no universitari. Està format pel plenari, la comissió permanent i les comissions de treball que es decideixi constituir.
El plenari és l’òrgan suprem de decisió i està integrat per membres representants de tots els sectors de la comunitat educativa de Reus: Ajuntament, alumnat, pares i mares, professorat, llars d’infants, direccions dels centres educatius, personal d’administració i serveis, així com, les escoles d’adults, la Federació d’Associacions de Veïns, l’Escola de Música de Reus, l’Escola d’Art de la Diputació i les escoles d’educació especial.
El CEM estarà integrat per 35 persones representants de tots els sectors, que durant dos cursos podran debatre i presentar les seves propostes amb perspectives de qualitat i millora.
Aquesta sessió plenària de constitució respon a la preceptiva renovació de membres que estableix la normativa vigent i que es fa possible després de la celebració de les eleccions que van tenir lloc el passat 21 d'octubre de 2014, amb la col·laboració de tots els sectors de la comunitat educativa que amb la presentació dels seus candidats ratificaven la importància de la participació en l 'àmbit educatiu de la nostra ciutat. Hem d'esmentar també aquelles entitats ciutadanes que també hi són presents per fer arribar la seva veu a la política educativa del municipi.
M. Dolors Sardà, regidora d’Ensenyament i Política Lingüística afirma: «Malgrat que els informes d'aquest òrgan no són vinculants això no és obstacle per a que la regidoria d'Ensenyament i Política Lingüística de l'Ajuntament de Reus pugui fer arribar la veu del Consell Escolar Municipal als òrgans decisoris i executius de l'Administració educativa i de la municipal. Estic convençuda i crec fermament en els bons resultats del treball conjunt i cooperatiu, com el que es deriva del CEM que acaba la seva trajectòria, un treball que estan revertint molt directament sobre els nostres alumnes i llurs famílies; així com en la necessitat de conèixer la nostra realitat per sumar sinergies enfocades a nous escenaris educatius».