Notes de premsa
El director del Centre de Tecnologia Aerospacial i membre de l’Agència Espacial Europea inaugura el Parc de Nadal de Reus
rector del Centre de Tecnologia Aerospacial de Catalunya (CTAE) i membre de l’Agència Espacial Europea (ESA), el reusenc Joan de Dalmau, és la persona convidada per acompanyar l’Alcalde en la inauguració de l’edició 2009-2010 del Parc de Nadal de Reus. De Dalmau ha estat convidat precisament en aquesta edició pel fet que enguany l’eix temàtic del Parc és el món de l’astronomia. El Parc de Nadal de Reus s’ha adherit a l’Any Internacional de l’Astronomia 2009, promogut per la Unesco. L’acte d’inauguració es farà el 27 de desembre a les 12 h.
Joan De Dalmau va començar a treballar en el sector espacial l’any 1985 i va treballar per a l’ESA, per al Centre Nacional d’Estudis Espacials de França i per a la Universitat Internacional de l’Espai (ISU). Va ser, durant deu anys, un dels responsables de la base d’operacions espacials europea a Kourou (Guaiana Francesa), on es va fer càrrec de les campanyes de llançament de l’Ariane-4.
Nascut a Hamburg (Alemanya) en el si d’una família hispano-alemanya, va viure a Reus des de l’edat d’1 any i fins als 17 anys. Va estudiar al Col·legi La Salle i a l’Institut Gaudí. Des que va tornar de l’estranger ara fa quatre anys visita regularment la seva família a Reus, i també participa en les trobades de “Reusencs de fora vila” que l’Ajuntament promou a la ciutat.