Notes de premsa

El Gaudí Centre incrementa el 2009 un 12’5% el nombre de visitants

Envia per emailEnvia     ImprimirImprimeix     Comparteix : Twitter

Dijous, 28/01/2010

tal de 58.531 persones van visitar el Gaudí Centre Reus l’any 2009, xifra que representa un increment del 12’5 % respecte a l’any 2008. Del total del visitants del centre, un 91% van ser turistes i 9% escolars.

El perfil del visitant del Gaudí Centre respon majoritàriament al d'una persona que realitza la seva visita a Reus en família. Entre els turistes, un 60% va visitar el centre de forma individual i un 40% ho feia amb un grup organitzat.

Procedència
Per procedències, els visitants del Gaudí Centre es reparteixen de la següent manera:

- 5,5% eren ciutadans de Reus.
- Un 18% eren catalans, dels quals, més de la meitat (un 63%) procedia de la ciutat de Barcelona i de les seves rodalies.
- Un 33’5% eren espanyols, el que suposa un increment molt important (del 29’5 %) respecte al nombre de visitants espanyols del 2008. En primer lloc es situen els que procedeixen de la Comunitat Valenciana, seguits dels visitants del País Basc i dels de la Comunitat de Madrid.
- Un 43% procedien d'altres estats. El visitant internacional és el més nombrós (22.790 persones). Entre ells, el col·lectiu més important ha estat de nacionalitat russa (38% dels estrangers), seguit de molt a prop pels que procedien de França (31%). Seguidament ja vindria el públic britànic (7’5%) i l'holandès (5,1%).

Comparant les dades del 2009 amb les del 2008 destaca:

Els visitants russos del Gaudí Centre (el principal objectiu de la campanya d’estiu 2009) van ser 8.626, un 19 % més respecte a l’any 2008. Els turistes russos ja representen el 16% del total de visitants del Centre i són la nacionalitat més nombrosa que visita el centre.

També hi va haver un increment en el nombre de visitants espanyols (un 29,5 % més), mentre que els catalans van augmentar lleugerament (2%). En canvi, i com és normal després de dos anys i mig de funcionament, el nombre de ciutadans de Reus ha disminuït, fins a representar el 5,5% del total dels visitants.

Satisfacció de la visita
Quant al grau de satisfacció dels visitants, una dada que s'extreu de les 924 enquestes realitzades al Gaudí Centre, el públic l'ha qualificat amb una nota mitjana de 9,1 sobre 10. En el cas dels visitants russos, aquesta nota arriba al 9’5. Cal recordar que al 2007, l’any d’obertura del Gaudí Centre, la nota mitjana de satisfacció era un 8’2. Aquesta millora en el nivell de satisfacció dels visitants respon a la voluntat del Gaudí Centre d’atendre als suggeriments dels visitants que visiten l’equipament així com a les millores realitzades. D’altra banda, un 70% dels enquestats manifesta que ha comprat o té la intenció de realitzar compres a Reus i un 60% té intenció de quedar-se a dinar o sopar a la ciutat.

Ruta del Modernisme
Un total d’11.932 persones van realitzar la visita guiada a la Ruta del Modernisme de Reus, amb un lleugeríssim augment del 0’2 % respecte a l’any 2008. D’aquest total, 10.136 persones van fer la visita guiada amb un grup organitzat i 1.796 eren visitants individuals.

Objectius per al 2010
Per l’any 2010, el gran objectiu del Patronat Municipal de Turisme i Comerç de Reus és consolidar les dades de visitants i treure’n el màxim benefici per a la ciutat, reforçant «l'efecte Gaudí Centre», perquè la capacitat d'atracció d'aquest equipament incrementi la dinamització dels sectors econòmics més relacionats amb el turisme de la ciutat: comerç, hoteleria i restauració principalment.

D'acord amb la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, us informem que les vostres dades seran incorporades a un fitxer informatitzat per al seu tractament i per facilitar la comunicació i/o per a la gestió específica de la seva sol·licitud. El responsable del fitxer és l'Ajuntament de Reus, qui garanteix la confidencialitat en el tractament de les dades de caràcter personal que es recullen, així com la implementació de les mesures d'ordre tècnic i organitzatiu que garanteixin la seguretat d'aquestes. A més l'Ajuntament es compromet a no cedir-les a tercers sense consentiment explícit de l'usuari excepte quan sigui necessari per a dur a terme la gestió que se sol·liciti o quan la llei així ho obligui. Podeu dirigir-vos a l'Oficina d'Atenció Ciutadana per exercir els vostres drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició de les vostres dades personals.