Notes de premsa

El Mercat del Camp promou el consum de fruita i verdura per trobar-se bé

Envia per emailEnvia     ImprimirImprimeix     Comparteix : Twitter

Dimarts, 23/03/2010

cietat municipal AMERSAM i els majoristes que operen el Nou Mercat del Camp i amb el suport del Departament d’Innovació, Universitats i Empresa de la Generalitat de Catalunya inicien una campanya per promoure els hàbits saludables a través del consum de fruita i verdura.

Amb el lema «Trobar-nos bé», els majoristes del Nou Mercat del Camp distribuiran entre els seus clients material gràfic com ara pòsters i postals on es destaca d’una banda el plaer del consum de fruites i hortalisses, en tant que aliments saborosos, naturals i fàcils de consumir, i d’altra banda els beneficis per a a l’organisme com a aportació natural de fibres, vitamines, carotenoides, minerals, antioxidants, aminoàcids, etc ... amb la intenció que el missatge arribi als consumidors a través de les fruiteries i dels establiments d’hosteleria.
Aquesta campanya és una forma de suport als majoristes del Nou Mercat del Camp - Unitat Agroalimentària Reus, ara en ple procés de modernització.

El Nou Mercat del Camp, en ple procés de modernització
AMERSAM va assumir la gestió del Mercat del Camp l’any 2005 per donar un nou rumb al Mercat del Camp, fent-lo més competitiu, mitjançant la seva reconversió en un centre d’abastiment a gran escala de productes alimentaris i esdevenir el clúster alimentari del Camp de Tarragona i facilitar la distribució organitzada i moderna d’aliments, facilitant estalvi de temps i comoditat, factors claus del consum alimentari actual.
L’Ajuntament de Reus va invertir prop de 2 milions d’euros en l’adquisició dels terrenys i va redactar un pla estratègic del nou Mercat del Camp que preveia una injecció econòmica de 22 milions a invertir a mesura que es desenvolupin les diferents fases del projecte.
Immersos en la segona fase d’actuació, aquest mes de febrer s’han iniciat les obres que han de permetre l’entrada en funcionament de la nova nau comercial destinada a “cash & carry” que operarà l’empresa Komkal, amb una superfície total de 7.500 m2 i que es convertirà en l’operador mes gran de la província de Tarragona. L’execució del projecte preveu unes inversions properes al 6 milions d’euros i contempla la construcció d’una nova nau destinada als pagesos del territori, perquè disposin d’un espai on vendre directament la seva producció, amb una superfície total de 1.026 m2 i equipada d’un moll de càrrega i descàrrega en tot el perímetre. Es preveu també les obres de canalització del barranc, l’arranjament de les instal·lacions del punt verd, les obres de pavimentació i reurbanització de l’espai,amb un ampli aparcament central, així com el tancament perimetral del recinte. Per tal de donar cohesió a totes les naus comercials, el projecte també proposa la construcció d’una pèrgola que enllaçarà i comunicarà els diferents operadors instal·lats al recinte del Nou Mercat del Camp.

Centre d’abastiment a gran escala de productes agroalimentaris
L’objectiu del nou Mercat del Camp és el de constituir-se en centre d’abastiment competitiu a gran escala, no només de fruites i hortalisses, sinó de qualsevol producte agroalimentari. En un entorn caracteritzat per forts canvis en els hàbits de consum i d’aprovisionament de la població, la nova orientació del Mercat del Camp permetrà cobrir les demandes dels nous canals de comercialització i de distribuïdors especialitzats, i millorarà les condicions competitives de les empreses que hi siguin instal·lades.
El desenvolupament del nou Mercat del Camp s’emprèn amb la modernització de les infraestructures i amb la construcció de noves instal·lacions i equipaments per al comerç, l’emmagatzematge, la manipulació i la transformació dels productes que s’hi comercialitzen.

Situació estratègica
El Mercat del Camp gaudeix d’un emplaçament geogràfic idoni per a ser la gran àrea de centralitat i gravitació intermitja entre Barcelona, Lleida, Castelló i València gràcies a la seva proximitat al Port de Tarragona, a l’Aeroport Internacional de Reus, a la futura estació de l’AVE i a la connexió directa a les principals xarxes de comunicacions viàries.

Nous serveis
Entre els nous serveis que oferirà el nou Mercat del Camp, destaquen les cambres de conservació en fred i les àrees de manipulació, elaboració i embalatge de productes. AMERSAM espera que amb aquests moviments cap a la concentració es facilitarà l’obtenció de sinergies operatives i comercials entre les empreses allí instal·lades. Amb aquest objectiu, estimularà l’associacionisme així com l’accés a noves formes de coneixement i pràctiques empresarials.

Àrea d’atenció
En el primer ordenament es preveuen dues grans àrees: mercats centrals i naus de polivalència, i una gran Zona d’ Activitats Complementàries. A més, està prevista la creació d’una àrea comercial i de serveis, expandir les àrees de parking, així com ampliar l’ actual zona de recollida i reciclatge de residus.
Inaugurat el juny de 1987, el Mercat del Camp s’ha erigit en punt de referència pel que fa a l´abastiment de fruites i hortalisses a la província de Tarragona.

D'acord amb la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, us informem que les vostres dades seran incorporades a un fitxer informatitzat per al seu tractament i per facilitar la comunicació i/o per a la gestió específica de la seva sol·licitud. El responsable del fitxer és l'Ajuntament de Reus, qui garanteix la confidencialitat en el tractament de les dades de caràcter personal que es recullen, així com la implementació de les mesures d'ordre tècnic i organitzatiu que garanteixin la seguretat d'aquestes. A més l'Ajuntament es compromet a no cedir-les a tercers sense consentiment explícit de l'usuari excepte quan sigui necessari per a dur a terme la gestió que se sol·liciti o quan la llei així ho obligui. Podeu dirigir-vos a l'Oficina d'Atenció Ciutadana per exercir els vostres drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició de les vostres dades personals.