Notes de premsa
El Pregó enceta aquest dimecres la Festa Major de Sant Pere
La lectura del Pregó i la crida a la festa a càrrec del fotògraf Josep Maria Ribas Prous enceta aquest dimecres, 24 de juny (20:00 h) la Festa Major de Sant Pere. Prèviament, aquest dimarts a la tarda (18:00 h) es portarà a terme al campanar de l'església prioral de Sant Pere la hissada de la bandera de la ciutat, després de la qual es viurà una intensa Nit de Sant Joan amb el foc com a protagonista.
El saló de plens de l'Ajuntament és l'escenari aquest dimecres de la lectura del Pregó de Festa Major a càrrec de Josep Maria Ribas Prous, fotògraf i impulsor de l'Agrupació Fotogràfica de Reus. Ribas ha estat guardonat amb nombroses distincions i premis tant nacionals com internacionals i la seva obra és present a 62 museus i col·leccions privades d'arreu del món. En finalitzar el Pregó es farà l'acte de lliurament del Tro de Festa 2015, un guardó que reconeix alguna persona o col·lectiu per la seva vinculació i col·laboració amb la festa major de Reus. L'acte culminant de l'inici de la Festa Major 2015 serà l'encesa de la primera Tronada d'enguany. Tot seguit, començarà la Cercavila del Masclet pels carrers del centre de la ciutat.
Portes obertes al Gaudí Centre
Dijous, 25 de juny, coincidint amb l'aniversari del naixement de l'arquitecte Antoni Gaudí es farà jornada de portes obertes al Gaudí Centre (de 10:00 a 13:00 h i de 16:00 a 19:00 h). Per participar en les visites comentades que es realitzaran cada hora a partir de les 10:00 h cal reserva prèvia al telèfon del Gaudí Centre, el 977 010 670. Aquest dijous també s'inicien els concerts vermut al jardí de la Casa Rull (13:00 h) que es faran cada dia durant les festes de Sant Pere. Aquest espai també serà l'escenari durant diversos dies de les Varietées de Sant Pericu (21:00 h), que enguany estan dedicades a homenatjar Jaume Amenós i que comencen dijous, dia en què es presentarà el Capgròs de l'Amenós, fruit d'una iniciativa ciutadana en reconeixement a qui va ser president de Bravium Teatre.
Encara el dia 25, la plaça del Mercadal serà l'escenari de dos dels concerts principals de la festa major, amb els conjunts Macedònia (18:30 h) i Els Catarres (22:00 h). A les 22:30 h a la plaça de la Llibertat hi haurà concert de festa major amb l'Orquestra Internacional Selvatana.