Notes de premsa
El programa «Pas a Pas» i l’ONCE fan una nova caminada solidària i saludable per Reus
El Programa “Pas a Pas” dels quatre Equips d’Atenció Primària de Reus de l’ICS Camp de Tarragona, amb la col·laboració de l’Ajuntament de Reus i l’ONCE, han programat aquest dimecres, 16 d’octubre, una caminada solidària i saludable. La caminada s'ha realitzat fent parelles de caminadors, formades per integrants del «Pas a Pas» i persones afiliades a l’ONCE de Reus i Tarragona, amb els seus gossos pigall o bastons. En aquesta edició hi han participat, entre d’altres, Montserrat Vilella, regidora de Benestar Social; Arantxa Vallespí, directora de l’agència de l’ONCE a Reus, el director de l’Equip d’Atenció Primària d’Horts de Miró, Jordi Segarra, i infermeres referents dels EAP de Reus (CAP Llibertat, CAP Horts de Miró i CAP Sant Pere i referents en Salut Comunitària.
El programa “Pas a pas”, liderat per diferents professionals d’infermeria dels EAP ubicats al CAP Sant Pere, al CAP Llibertat i al CAP Horts de Miró, disposa de grups de caminadors que, de passar els tests de salut programats pels professionals sanitaris, caminen dos dies a la setmana, amb diferents recorreguts. El tècnic en educació física de la Regidoria de Salut dirigeix l'activitat física que es complementa amb estiraments, higiene postural i seguiment de l'estat físic.
“Pas a Pas” no és només una activitat física moderada. Els caminadors també tenen l'oportunitat de conèixer les rutes turístiques i culturals de Reus, amb visites a museus i llocs d'interès patrimonial i històric de la ciutat. A més, els participants reben formació amb cursos de salut. A més, el “Pas a Pas” també és un programa comunitari que ajuda a la socialització de pacients que, en alguns casos, són persones que, gràcies a aquest programa, creen amistats i una rutina setmanal per sortir i socialitzar-se.