Notes de premsa

El projecte de foment de la dansa a les escoles arriba a dos centres més

Envia per emailEnvia     ImprimirImprimeix     Comparteix : Twitter

Dimecres, 16/12/2015
Imatge de la presentació del projecte de dansa a les escoles

Des d’aquest curs ja són quatre els centres educatius de la ciutat que han integrat a la seva programació el projecte transversal “La Pe i el Cordi fan ballar a l’escola”, orientat a fomentar la dansa entre els escolars de 4t de Primària com a vehicle educatiu a partir d’un treball interdisciplinar. El Col·legi Sant Josep, amb 70 alumnes, i l’Escola Cèlia Artiga, amb 25, se sumen a l’Institut Escola Pi del Burgar i a l’Escola Joan Rebull, que des del curs passat apliquen aquesta metodologia fruit d’una proposta produïda per l’Escola de Dansa del Centre de Lectura.

Els quatre centres educatius apliquen aquest projecte que té com a fil conductor la història “La Pe i en Cordi al Centre de Lectura”, del reusenc Jordi Agràs. A través de l’argument d’aquest conte, els alumnes treballen els vessants corporal, emocional, plàstic, lingüístic i musical. La lectura del llibre permet estudiar el llenguatge per descobrir la biblioteca del Centre de Lectura i tot el seu llegat de llibres clàssics i contemporanis. L’episodi del llibre en què els dos protagonistes intervenen com a ballarins a l’obra “Pere i el Llop”, de Sergei Prokofiev, és l’eix vertebrador que ajuda a treballar la composició musical i la descoberta d’un estil i un temps en la història de la música. L’àrea de música serveix per treballar el desenvolupament del moviment i el llenguatge del cos i la dansa. Des de l’àrea de plàstica es poden dissenyar i elaborar els vestuaris que faran servir els nens en un espectacle final al Teatre Bartrina en què posen sobre l’escenari tots els aprenentatges i matèries treballades.

Aquest projecte ha estat escollit per l'Associació de Professionals de la Dansa de Catalunya i Moviment Lantana -en col·laboració amb la Universitat de Girona- en la I Jornada de Bones Pràctiques "La Dansa a l'Escola", que es va portar a terme el 14 de novembre passat a Banyoles (Pla de l'Estany). Aquesta jornada tenia com a objectiu donar visibilitat a aquells projectes que tenen la dansa com a vehicle pedagògic.

Un trimestre
L’Escola de Dansa del Centre de Lectura aporta una professora, Juny Cases, que distribueix l’activitat durant un trimestre en sessions d’una hora a la setmana. La regidoria d’Ensenyament i Política Lingüística de l’Ajuntament de Reus col·labora en la difusió d’aquest projecte a través del catàleg d’Activitats i Recursos Educatius. Tal i com recorda la regidora M. Dolors Sardà, es tracta d’un projecte que “ajuda als infants a descobrir el seu potencial emocional i artístic i desenvolupar-lo a través de la música i el llenguatge corporal”. Durant la presentació del projecte també han intervingut la directora de l’Escola de Dansa del Centre de Lectura, Teresa Aguadé, la professora de dansa del Centre de Lectura i responsable del projecte, Juny Cases, el president d’aquesta entitat, Xavier Filella, i també hi han estat presents la directora de l’Escola Cèlia Artiga, Elvira Moyano, i la del Col·legi Sant Josep, Misericòrdia Sisniega.

Les sessions que es realitzen a l’escola culminen al final del trimestre amb la presentació del taller a l’escenari del Teatre Bartrina. Les representacions d’aquests tallers ja tenen data fixada: 21 de desembre (Col·legi Sant Josep), Escola Cèlia Artiga i Institut Escola Pi del Burgar (ambdues el 31 de març de 2016) i Escola Joan Rebull (1 d’abril de 2016). A més, tot l’alumnat que participa en aquests tallers assisteix a un espectacle de dansa, que en el cas del primer trimestre és “El Trencanous” i al segon trimestre serà “En Pere i el Llop”.

Eina educativa
La proposta educativa posa de manifest la col·laboració entre centres educatius de la ciutat i en aquest cas l’Escola de Dansa del Centre de Lectura. Les escoles que hi participen poden treballar diferents objectius pedagògics, com són promoure la interrelació entre l’alumnat; potenciar la socialització; la descoberta de nous talents; utilitzar la dansa com a vincle integrador i igualitari de gènere; fomentar la sensibilització i la inquietud artística que afavoreixi nous públics potencials per a la dansa; relacionar les diferents matèries i àrees de l’escola, com ara la música, l’educació física, la plàstica i el llenguatge; desvetllar i desenvolupar al màxim les capacitats personals i col·lectives dels nens i nenes o fomentar valors com l’autonomia, el respecte, el diàleg, la diversitat, la integració, la superació i l’autoestima mitjançant el moviment, la música i el llenguatge oral i plàstic.

L’activitat “La Pe i el Cordi fan ballar a l’escola” s’inclou en el catàleg d’Activitats i Recursos Educatius, les ARE, que coordina la regidoria d’Ensenyament i Política Lingüística i que s’actualitza cada curs, tot posant a disposició del professorat, els centres educatius i la resta de la comunitat educativa un ampli ventall de propostes educatives.

Imatge de la presentació del projecte de dansa a les escoles

D'acord amb la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, us informem que les vostres dades seran incorporades a un fitxer informatitzat per al seu tractament i per facilitar la comunicació i/o per a la gestió específica de la seva sol·licitud. El responsable del fitxer és l'Ajuntament de Reus, qui garanteix la confidencialitat en el tractament de les dades de caràcter personal que es recullen, així com la implementació de les mesures d'ordre tècnic i organitzatiu que garanteixin la seguretat d'aquestes. A més l'Ajuntament es compromet a no cedir-les a tercers sense consentiment explícit de l'usuari excepte quan sigui necessari per a dur a terme la gestió que se sol·liciti o quan la llei així ho obligui. Podeu dirigir-vos a l'Oficina d'Atenció Ciutadana per exercir els vostres drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició de les vostres dades personals.