Notes de premsa

El Punt d'Assessorament Energètic de Reus ha atès més de 500 persones l'any 2023

Envia per emailEnvia     ImprimirImprimeix     Comparteix : Twitter

Dijous, 28/12/2023
Imant amb consells d'estalvi energètic

Amb l'objectiu de fomentar el consum responsable de l'aigua i l'energia domèstica i de disminuir les despeses produïdes en aquest àmbit, l'any 2017 va començar a funcionar el Punt d'Assessorament Energètic (PAE) a Reus, a instància de la Taula de la Pobresa Energètica de Tarragona i Reus. Des de llavors, 3.351 persones han estat ateses a través d’aquest servei, en les seves diverses modalitats: individual, grupal i tallers.

Fins a l’any 2022 aquest era un servei individual i personalitzat. Des de llavors, aquest servei gratuït, que depèn de l’Àrea de Serveis a les Persones i Drets Socials de l'Ajuntament de Reus, s'ofereix de manera grupal a tota la ciutadania, tot i que s’adreça de manera especial a les persones que sol·liciten la subvenció de pobresa energètica. Durant aquest any 2023, el PAE grupal ha atès 467 persones, que han participat en 68 sessions. Paral·lelament, també s’han organitzat tallers d’estalvi energètic, que es fan a demanda d’una entitat de la ciutat i s’adrecen a un col·lectiu específic. Enguany, s’han organitzat 4 tallers d’aquest tipus, en què han participat unes 25 persones per taller: al Centre Cívic Mestral, als locals de les associacions de veïns El Santuari del Barri de les Clarisses i Urb. Mas Carpa i a la parròquia de Sant Joan Baptista a petició de Càritas Interparroquial de Reus. En total, unes 567 persones han rebut assessorament energètic a través del PAE.

Per poder assistir a les sessions en grup del PAE, cal demanar cita al número de telèfon 010 o telemàticament a través de l'enllaç següent: https://seu.reus.cat/seu/carpetaCiutadana/tramit/47598.

Tant a la sessió grupal com als tallers cal portar la darrera factura d'electricitat, d'aigua i de gas. A més, en acabar cada sessió, les persones que vulguin poden fer consultes personalitzades sobre les seves factures i tothom rep un informe personalitzat sobre com millorar la contractació dels serveis energètics per a optimitzar-los i reduir l’import de la seva facturació.

L'objectiu d'aquest assessorament, que dura unes dues hores, és informar la ciutadania sobre el funcionament dels subministraments, per tal que puguin valorar si tenen ben contractats els subministraments o si poden fer canvis i reduir la despesa energètica a través d'algun tipus de bonificació o de millora en l'ús dels subministraments o en la contractació dels serveis energètics. Algunes de les recomanacions són: reducció de la potència, canvi de tarifa, canvi de mercat lliure a mercat regulat i, sobretot, aplicació de mesures d'estalvi energètic.

A més, cal tenir en compte que per pal·liar les conseqüències socioeconòmiques derivades de la pandèmia i l'increment dels preus energètics en l'àmbit mundial, en els darrers anys s'han fet diversos canvis en la normativa que regula la pobresa energètica. Entre altres, s'ha fet una modificació de les condicions d'obtenció del bo social i s'han aprovat bonificacions per a col·lectius específics afectats. Per això, en aquestes sessions del PAE també s’informa de tots aquests canvis normatius recents, dels quals les famílies vulnerables se’n poden beneficiar.

Un magnètic i un díptic amb consells d'estalvi energètic
A partir de gener, l’Àrea de Serveis a les Persones i Drets Socials disposarà d’un magnètic per enganxar a la nevera i un díptic amb consells d’estalvi energètic per repartir entre la ciutadania quan ho consideri adient. L’objectiu d’aquest material és tenir a mà consells per estalviar energia a casa, explicats de manera visual i clara. Un estalvi energètic que repercuteix en la factura.

Per a més informació sobre la pobresa energètica i l'estalvi energètic, es pot consultar la web de la Taula de la Pobresa Energètica de Tarragona i Reus: taulapobresaenergetica.cat

Imant amb consells d'estalvi energètic
Fitxers relacionats:

D'acord amb la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, us informem que les vostres dades seran incorporades a un fitxer informatitzat per al seu tractament i per facilitar la comunicació i/o per a la gestió específica de la seva sol·licitud. El responsable del fitxer és l'Ajuntament de Reus, qui garanteix la confidencialitat en el tractament de les dades de caràcter personal que es recullen, així com la implementació de les mesures d'ordre tècnic i organitzatiu que garanteixin la seguretat d'aquestes. A més l'Ajuntament es compromet a no cedir-les a tercers sense consentiment explícit de l'usuari excepte quan sigui necessari per a dur a terme la gestió que se sol·liciti o quan la llei així ho obligui. Podeu dirigir-vos a l'Oficina d'Atenció Ciutadana per exercir els vostres drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició de les vostres dades personals.