Notes de premsa
El trasllat de l’estàtua d’Hèrcules culmina la reforma de l’avinguda de Jaume I
nguda de Jaume I s’obrirà aquest dissabte 7 de febrer al trànsit de vehicles un cop s’han donat per finalitzades les obres de reforma del vial. L’Àrea de Via Pública ha adjudicat les obres de trasllat de l’estàtua d’Hèrcules que pròximament culminaran l’actuació de millora.
L’Àrea de Via Pública de l’Ajuntament de Reus ha adjudicat a l’empresa Rècop els treballs de trasllat de l’estàtua d’Hèrcules del pati de l’institut Salvador Vilaseca a la plaça d’Hèrcules. Les obres, amb pressupost de 75.000 euros, s’iniciaran en les properes setmanes amb la previsió que estiguin enllestides el mes de març. El monument a Hèrcules està catalogat en el Pla Especial de Protecció del Patrimoni Arquitectònic Historicoartístic i Natural de la ciutat de Reus. L’estàtua va ser inaugurada al pati de l’institut el març de 1857.
L’alcalde, Lluís M. Pérez, i el regidor cap de l’Àrea de Via Pública, José Magrazó, visitaran aquest dissabte 7 de febrer a les 10:00h l’avinguda de Jaume I, coincidint amb la finalització de les obres de millora i la reobertura al trànsit d’aquest vial. Les obres de millora han consistit en la renovació de la xarxa d’aigües i clavegueram, i la remodelació i renovació dels paviments tant de l’avinguda de Jaume I com de la plaça d’Hèrcules, per tal d’adaptar el carrer a les necessitats d’un vial alhora comercial i porta d’entrada al centre de la ciutat de molts vehicles procedents de l’autovia de Salou. L’actuació ha tingut un cost de 433.719,27 euros.
La nova avinguda manté els dos carrils de circulació per als vehicles, reserva espais de càrrega i descàrrega en zones estratègicament distribuïdes segons l’espai disponible i ordena els elements de mobiliari urbà i serveis necessaris. L’aparcament només es permet en aquelles zones on no perjudica aquestes prioritats.
La necessitat de dignificar el nucli comercial amb una solució de la màxima qualitat ha condicionat l’elecció dels materials. Així, la solució adoptada és la construcció d’un paviment de terratzo de color negre damunt una llosa de formigó per a les voreres. A les voreres s’hi col·loquen arbres, sempre que aquests no molestin l’activitat comercial, per tal d’evitar la invasió de la vorera per part de vehicles.