Notes de premsa
El visitant rus es consolida com el turista més important per a Reus
tal de 7.944 turistes russos han visitat el Gaudí Centre Reus, entre els mesos de gener a juliol de 2010; una xifra que duplica les dades del mateix període de l’any 2009, en que el centre va rebre la visita de 3.903 turistes d’aquesta nacionalitat. Aquestes dades reflecteixen que el turista rus s’ha consolidat com el més nombrós al Gaudí Centre, superant al turista francès que tradicionalment era el més nombrós.
Si s’analitza l’evolució de les dades de visitants russos al Gaudí Centre des de la seva obertura al 2007, es pot constatar un increment constant del nombre d’aquest turistes, passant dels 664 de l’any 2007 (de juliol a desembre) als 7.205 de tot l’any 2008 i als 8.433 del 2009. Aquest fet és una conseqüència de l’esforç que s’ha realitzat en adaptar el centre a aquests tipus de client. Tenint en compte les dades de gener a juliol d’enguany i l’increment que s’ha experimentat en aquests primers set mesos, la previsió per aquest any és molt bona.
Les dades confirmen la important capacitat d'atracció que té Reus per als turistes russos de la Costa Daurada, la qual, s’ha convertit és la destinació amb més turisme rus de tot l’estat espanyol. A la ciutat de Reus el turista rus troba la combinació ideal de cultura, compres i servei adaptat a les seves necessitats i d’aquesta manera, la ciutat s’ha consolidat com a visita obligada en l’estada de turistes russos a la Costa Daurada. Actualment, el client rus és el turista més apreciat per la ciutat de Reus, pel seu poder adquisitiu i pel seu interès per les compres.
El perfil d’aquest turista és el d’un visitant de mitjana edat, que viatja en família i que combina les seves vacances a la platja amb activitats lúdiques, culturals i de compres. En general només parla rus, per la qual cosa valora molt positivament la informació en el seu idioma.
El Patronat Municipal de Turisme i Comerç de Reus, amb l’objectiu de captar i fidelitzar al turisme rus de la Costa Daurada, ha realitzat al llarg de tot l’any tot una sèrie d’accions específiques, entre les que cal destacar principalment:
- S’ha treballat amb tots els touroperadors russos de la Costa Daurada que programen excursions i que realitzen vendes d’entrades anticipades.
- Edició de material promocional en idioma rus: Guia comercial (15.000 unitats), fulletó del Gaudí Centre (40.000 unitats) i plànol de restaurants (15.000 unitats), amb 9 establiments que tenen la carta traduïda al rus.
- Amb la col·laboració de la Unió de Botiguers de Reus, s’ha organitzat per primera vegada un curs de formació d’atenció al client rus dirigit als botiguers de la ciutat.
- Amb el sector de la restauració, el Patronat ha col·laborat en la traducció de les cartes a l’idioma rus.
Quant a la satisfacció dels visitants russos, una dada que s'extreu de les enquestes realitzades al Gaudí Centre, el públic l'ha qualificat amb una nota mitjana de 9’5 sobre 10.