Notes de premsa

Els establiments i equipaments de la ciutat vetllaran pel benestar de la gent gran

Envia per emailEnvia     ImprimirImprimeix     Comparteix : Twitter

Divendres, 27/01/2017

La Regidoria de Benestar Social de l'Ajuntament de Reus, conjuntament amb les regidories de Seguretat Ciutadana i Participació, Ciutadania i Transparència i la Federació d’Associacions de Veïns i la Unió de Botiguers, està treballant en la creació d'una xarxa on els establiments i equipaments de la ciutat tinguin un paper clau a l’hora de fer un seguiment de les persones grans. Cal recordar que actualment són més de 5.000 persones de més de 80 anys que viuen soles a la ciutat.

Amb aquest objectiu, s'està enllestint una campanya que preveu establir un protocol perquè la ciutadania pugui alertar de possibles situacions de vulnerabilitat i d’exclusió d’aquest col·lectiu. Aquest coneixement de la situació genera una atenció per part dels serveis socials. Així, per exemple, si una farmàcia detecta que la persona gran que va habitualment porta dies sense venir, podrà, mitjançant una trucada o un correu, activar un protocol per tal que els serveis socials puguin desplaçar-se al seu domicili o trucar per comprovar el seu estat.

Les situacions de vulnerabilitat de la gent gran que es poden detectar són:

  • S'absenten dels llocs on tenen una rutina diària
  • Presenten un deteriorament físic o cognitiu
  • Canvis del seu acompanyen habitual

La iniciativa va dirigida a totes les zones de la ciutat i, de manera especial, als espais on es fa vida comunitària i hi ha establiments i equipaments de referència.

De la mateixa manera, la campanya també s'adreçarà a qualsevol ciutadà o ciutadana que vulgui alertar de situacions d’aquest tipus. Per això, s’habilitarà un telèfon i un correu electrònic per part de la Regidoria de Benestar Social on es puguin notificar aquests casos.

D'acord amb la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, us informem que les vostres dades seran incorporades a un fitxer informatitzat per al seu tractament i per facilitar la comunicació i/o per a la gestió específica de la seva sol·licitud. El responsable del fitxer és l'Ajuntament de Reus, qui garanteix la confidencialitat en el tractament de les dades de caràcter personal que es recullen, així com la implementació de les mesures d'ordre tècnic i organitzatiu que garanteixin la seguretat d'aquestes. A més l'Ajuntament es compromet a no cedir-les a tercers sense consentiment explícit de l'usuari excepte quan sigui necessari per a dur a terme la gestió que se sol·liciti o quan la llei així ho obligui. Podeu dirigir-vos a l'Oficina d'Atenció Ciutadana per exercir els vostres drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició de les vostres dades personals.