Notes de premsa
Els indicadors confirmen l’èxit de la campanya el «Conte de Nadal de Reus»
L’Ajuntament de Reus ha reunit aquest dijous 14 de gener la Taula de Comerç, en la que hi són representades totes les associacions de comerciants de la ciutat, per fer balanç de la campanya el «Conte de Nadal de Reus», la primera gran campanya de promoció integral de la ciutat, la cultura, el comerç, el turisme i la restauració, i que ha estat vigent entre el 27 de novembre i el 10 de gener.
Durant la reunió, presidida per l’alcalde, Carles Pellicer, i la regidora de Projecció de Ciutat, Montserrat Caellas, s’han presentat un seguit d’indicadors que confirmen l’èxit de la campanya. Els principals indicadors són els següents:
Aparcaments
La xifra d’usuaris als aparcaments municipals ha crescut un 63,41% entre el 27 de novembre i el 10 de gener d’enguany, en comparació amb les mateixes dates de l’any passat. En números absoluts, ha crescut en 86.443 vehicles. Dels 136.322 usuaris dels aparcaments municipals de l’anterior campanya de Nadal el 2014 s’ha crescut a 222.765 aquesta.
Gran part del creixement l’absorbeix l’aparcament de La Fira Centre Comercial. Són 76.848 usuaris, els quals no tots han de ser exclusivament clients del centre comercial. També poden aparcar-hi i desplaçar-se a peu a altres punts de la ciutat.
Si es comparen la resta d’aparcaments sense tenir en compte el del centre comercial, també es confirma un increment respecte l’any passat. En aquest cas, del 7,04% (9.595 vehicles). No hi ha cap aparcament de la xarxa municipal que no creixi en usuaris respecte el mateix periode de l’any passat.
Vianants
Les dades del trànsit de vianants que ens facilita una empresa externa a l’Ajuntament confirmen que durant aquestes festes molta més gent ha passejat pel centre de la ciutat. Concretament, durant el mes de desembre de 2015 van passar pel carrer de Llovera un 6,41% més de vianants que durant el mes de desembre de l’any anterior. Més de 193.000 persones haurien passat pel carrer Llovera el mes de desembre de 2015, 11.600 més que el desembre de 2014.
Pista de gel
Un total de 17.212 persones han passat per la pista de gel instal·lada a la plaça del Mercadal aquesta campanya de Nadal. D’aquests, 4.566 hi ha patinat amb un dels descomptes oferts pels comerciants del Tomb de Reus. 2.504 són alumnes de les escoles de Reus que hi han patinat gratis, gràcies a l’acord a que es va arribar amb l’empresa promotora.
Firaires
Les dades que ofereixen els firaires demostren l’encert de l’oferta diversa i complementària que aquesta campanya de Nadal s’ha instal·lat a la plaça de la Llibertat. Uns 30.000 nens i nenes han pujat en alguna de les set atraccions muntades entre el 3 de desembre i el 5 de gener, el que representa un increment del 25% respecte l’any passat. 3.500 dels usuaris han muntat a les atraccions amb un dels vals 2x1 que oferien els comerciants de la Unió de Botiguers.
Xarxes socials
L’activitat a internet, a les xarxes socials i a l’app de promoció de ciutat ha incrementat significativament. El web de l’Agència Reus Promoció ha incrementat un 75% el trànsit en relació a l’any anterior. L’app Reus City ha tingut prop de 1.600 usuaris i 15.000 pàgines vistes, equiparable a les dades registrades al voltant de la Festa Major de Sant Pere. Els perfils de Reus Promoció a les xarxes socials Facebook, Twitter i Instagram ha guanyat 1.463 seguidors i ja superen els 9.000 seguidors. També ha crescut l’activitat a les xarxes (opinions, m’agrada, interaccions, consultes, retuits…): a Facebook hi ha hagut 8.300 interaccions, les piulades a Twitter han aconseguit vora 17.000 impressions (les vegades que s’han vist les piulades) i les imatges penjades a Instagram han generat 1.764 interaccions (comentaris i m’agrada). En relació als continguts, destaca especialment el vídeo promocional del Conte de Nadal, que han vist 50.000 persones.