Notes de premsa
Els Serveis Socials de Reus presenten el pla de qualitat que busca l’excel·lència en l’atenció a la ciutadania
erveis Socials de l’Àrea de Benestar de l’Ajuntament de Reus presenten públicament el seu Pla de qualitat, una eina de treball que busca l’excel·lència en l’atenció a la ciutadania i que ajuda en la millora contínua de l’organització i dels serveis que s’hi ofereixen.
Els Serveis Socials van iniciar a finals de l’any 2001 els treballs per implementar un pla de qualitat. El Pla està basat en el model europeu d’autoavaluació EFQM (European Foundation for Quality Management). Va ser l’inici d’un procés amb l’objectiu de posar en pràctica un sistema de gestió centrat en la qualitat i la participació de totes les persones de l’organització, per tal de dissenyar un nou model organitzatiu amb la finalitat de millorar l’atenció a la ciutadania i adaptar els serveis a les necessitats socials canviants.
Seguint les propostes d’aquest model i per aconseguir els objectius marcats, al llarg d’aquests anys, s’ha anat formant als professionals i s’han creat equips de millora en diferents aspectes, com són: satisfacció dels usuaris, comunicació interna, procés d’atenció al públic, processos administratius, anàlisis del clima laboral dels treballadors de Serveis Socials.
La modernització dels serveis socials, l’adaptació a la Llei 12/2007 de serveis socials i la millora continua d’aquests serveis ha estat i segueix essent l’eix principal del procés de qualitat.
Aquest recull de l’experiència visualitza la voluntat política i la implicació dels professionals de Serveis Socials per aconseguir uns serveis d’excel·lència vers l’ atenció a la ciutadania, per la qual es continuen treballant.