Notes de premsa

Els Serveis Socials de Reus s’adapten per atendre la creixent demanda de la ciutadania

Envia per emailEnvia     ImprimirImprimeix     Comparteix : Twitter

Dimecres, 9/04/2014

L’àrea de Benestar Social de l’Ajuntament de Reus ha tancat la memòria de 2013, que posa de manifest que els Serveis Socials municipals han atès un total de 31.840 persones, de les quals 24.114 han estat ateses de manera individual o familiar, amb atenció comunitària o a través de projectes. El número de persones ateses, semblant a la de l’any anterior, representa el 18,77% del total de la població.

La regidora de l'Àrea de Benestar Social, Montserrat Vilella, explica l’esforç que els serveis socials municipals han fet en els darrers anys per respondre a l’augment del nombre d’usuaris i a la diversitat de les demandes causades per la crisi econòmica: «busquem noves maneres de gestió dels serveis que s’ofereixen des de fa anys i creen nous projectes socials per tal de respondre a la creixent demanda de la ciutadania de manera eficaç i eficient, d’acord amb la realitat social i econòmica del moment».

Per a fer front a aquesta nova realitat, el pressupost municipal consolidat d’aquest 2014 reflexa el compromís del govern de Reus amb l’atenció a les persones que més pateixen la crisi econòmica i l’impuls a l’activitat econòmica i la generació d’ocupació: les polítiques de promoció social i econòmica concentren el 63,22% de la despesa consolidada, front el 62,4% de l’any anterior.

Pel que fa a les ajudes d’urgència social, s’han concedit 151 ajudes més l’any 2013 que l’any anterior. Aquest darrer any es van concedir, 1.230 i l’any 2012 , 1079.

També destaca l’increment del nombre d’expedients de la Renda Mínima d’Inserció (RMI) gestionats en l’àmbit municipal amb finançament de la Generalitat. L’any 2013 es van beneficiar 472 famílies i l’any 2012, 379 famílies, la qual cosa suposa un centenar de famílies més ateses.

Consolidació d’iniciatives innovadores d’atenció a la pobresa
L’Àrea de Benestar Social té en marxa iniciatives innovadores que ajuden a les persones que més ho necessiten, de manera especial en dos àmbits prioritaris en l'actual context: l'alimentació i l'habitatge. Es tracta del Programa de gestió alimentària, amb 179 tones d'aliments recuperades i 890 famílies beneficiàries, 190 més que l’any 2012, i el Servei d'Assessorament del Deute Hipotecari, que ha gestionat 176 expedients l’any 2013, 46 més que l’any 2012, que es van atendre 130.

El nombre d’àpats servits al menjador social també ha augmentat. L’any 2013 es van servir 14.990 àpats, 2.292 àpats més que l’any 2012, que es van servir 12.698. Com a novetat del 2013, destaca el fet que es va posar en marxa el Càtering solidari. Un nou projecte que consisteix en facilitar que empreses de càtering de la ciutat donin els menús excedents, en perfecte estat, al menjador social de Reus, gestionat per Càritas, per poder-los oferir a persones amb dificultats econòmiques greus.

Pel que fa a les subvencions del menjador escolar, que el proper curs canviarà el seu model de gestió, el procés de concessió de les subvencions per al curs 2013-2014 va finalitzar el mes de setembre passat amb un 78,82% de les ajudes sol·licitades concedides. La comparativa amb les dades del curs anterior posa de manifest un increment en el nombre d'ajuts concedits sobretot per raons socials que en són més de la meitat. Aquest curs han estat un total de 1.046 ajuts.

Ajuts a altres col·lectius amb necessitats específiques
L’any 2013, 342 persones, 202 més que l’any 2012, es van beneficiar de la targeta de transport públic municipal per a persones amb discapacitat. Aquest augment d’usuaris és fruit de la decisió de l’Ajuntament de Reus de facilitar la mobilitat a les persones amb discapacitat que treballen als centres especials de treball o a algun servei laboral, amb l’aplicació de descomptes per aquest col·lectiu.

A finals de l’any 2013 també es van introduir millores en el Servei de teleassistència amb el canvi de proveïdor, per tal de poder atendre un major nombre de persones. L’any 2013 es van atendre 1.861 persones, una xifra lleugerament més elevada que la de l’any 2012, en què els usuaris de teleassistència van ser 1.832. La nova gestió d’aquest servei es consolidarà durant aquest 2014.

D'acord amb la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, us informem que les vostres dades seran incorporades a un fitxer informatitzat per al seu tractament i per facilitar la comunicació i/o per a la gestió específica de la seva sol·licitud. El responsable del fitxer és l'Ajuntament de Reus, qui garanteix la confidencialitat en el tractament de les dades de caràcter personal que es recullen, així com la implementació de les mesures d'ordre tècnic i organitzatiu que garanteixin la seguretat d'aquestes. A més l'Ajuntament es compromet a no cedir-les a tercers sense consentiment explícit de l'usuari excepte quan sigui necessari per a dur a terme la gestió que se sol·liciti o quan la llei així ho obligui. Podeu dirigir-vos a l'Oficina d'Atenció Ciutadana per exercir els vostres drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició de les vostres dades personals.