Notes de premsa

Els usuaris valoren Reus Transport amb la nota més alta des de 2001

Envia per emailEnvia     ImprimirImprimeix     Comparteix : Twitter

Divendres, 1/07/2016

L'enquesta entre els usuaris de Reus Transport l'any 2015 qualifica el servei amb un notable alt: un 8,27 de puntuació mitjana en una escala de 0 a 10. L'empresa municipal de transport públic urbà encarrega consultes sobre la satisfacció dels clients des de l'any 2001; en aquest període, s'han realitzat onze enquestes i només en tres ocasions la nota global ha superat el 8. D'ençà que s'examina el servei, el 8,27 de 2015 és la nota més alta, l'any anterior la puntuació va ser de 7,41.

Evolució general del servei

Aquestes dades provenen de la consulta de satisfacció elaborada a partir d'una mostra de 800 clients la tardor passada. L'enquesta també fa visible un augment de l'ús de les noves tecnologies per obtenir informació sobre el servei, bé a través de l'ordinador –a la pàgina web de Reus Transport–, o del mòbil –amb l'aplicació gratuïta renovada el 2015. Ara ja ho fan 2 de cada 10 usuaris, més d'un 20% del total, gairebé 5 punts més que en l'enquesta anterior.

Justament per afavorir l'ús de l'aplicació de Reus Transport, aquest mes de juliol es farà una campanya informativa entre els usuaris. Un equip de quatre persones identificades explicaran a les mateixes parades i als autobusos com funciona l'app, quina utilitat té i com es pot instal·lar al dispositiu mòbil.

Freqüència d'ús del transport públic: 2 viatges cada dia
La majoria d'usuaris de Reus Transport realitzen dos viatges el dia que utitlitzen el servei i frega el 50% el número d'usuaris que agafa el bus cada dia, un percentatge que es manté estable en els darrers anys. A la vegada, es manté prop del 30% el gruix d'usuaris que utilitzen el servei de maner regular, dos o tres dies per setmana; la resta d'usuaris ho fan un dia per setmana o més esporàdicament.

El perfil de les persones que tendeixen a fer més viatges al dia són: menors de 59 anys, que treballen o estudien i usuaris de les línies 30 i 50.

Eviolució de la freqüència d'ús

Marc Arza, regidor d'Urbanisme i Promoció Econòmica, responsable de Reus Transport, afirma: «La millor valoració dels darrers 15 anys és un estímul més per continuar oferint un bon servei i millorar-lo encara més, sobretot en els aspectes que ens marquen els usuaris amb la seva avaluació. Reus Transport té un client fidel i exigent que utilitza el bus cada dia o més d'un cop per setmana i que confia en un servei eficient i puntual.»

Els aspectes referents a la informació, el més valorat
Si ens fixem en aspectes concrets, augmenta la valoració mitjana de tot allò que té a veure amb la informació del servei: els cartells electrònics a les parades, amb informació a temps real de les arribades de cada bus; la senyalització interior dels vehicles o els monòlits i la informació que hi ha a les parades.

Valoració aspectes referents a la informació
Els aspectes referents al funcionament augmenten la seva puntuació mitjana al voltant de mig punt, els valorats per sobre de 8 per part dels usuaris són: la ubicació i la conservació de les parades, i els recorreguts de les línies; també millora la percepció dels horaris i la freqüència de pas i la relació qualitat preu –el bitllet senzill es manté en 1,25 euros des de 2013.

La valoració d'aspectes com la neteja, la conservació, la comoditat i la seguretat dels autobusos es manté o creix i se situa en tots els casos al voltant del 8. Un dels aspectes millor valorats és, un any més, la imatge dels xofers, a qui els usuaris atorguen un 8,41; la puntualitat, la conducció, la velocitat o la comoditat, se situen també amb notes altes al voltant del 7,75.

L'enquesta de 2015 també va preguntar als usuaris de Reus Transport a quin punt de la ciutat acostumen a anar amb autobús i l'Hospital Universitari de Sant Joan és el lloc indicat per gairebé set de cada deu consultats. El segueixen la zona del Mercat Central, el centre i el Tomb de Ravals i les estacions de bus i de tren. Com que l'enquesta es va fer a final d'any, un cop ja havia obert La Fira Centre Comercial, es va aprofitar per preguntar als usuaris de Reus Transport com s'hi desplaçaven, i la resposta va ser tant a peu com en transport públic.

2,4 milions de viatgers l'any 2015
Les dades globals de 2015 van confirmar l'augment del nombre de viatgers: el total supera els 2,4 milions de viatgers –exactament 2.402.412, un 3,6 % més respecte 2014. La línia amb més volum de passatgers va ser un cop més la Línia 20, que travessa la ciutat des del barri Immaculada a Sant Josep Obrer i l'Hospital, amb més de 980.000 usuaris, el que significa més del 40% del total. El binomi Línia 10 i Línia 11, que uneix el barri Montserrat amb el barri Gaudí i l'Hospital, es va consolidar com la segona línia amb més demanda: més de 900.000 usuaris, un 37,5 % del total. La línia 50, la de l'Aeroport, va superar els 85.000 viatgers.

Paràmetres de la consulta
L'enquesta, elaborada pel Gabinet CERES, es basa en un univers de treball format per tots els usuaris de Reus Transport que van utilitzar el servei entre el 17 i el 27 de novembre de 2015. En total, s'han consultat 800 usuaris distribuïts per obtenir una mostra suficient de totes les línies de la xarxa, tenint en compte els índexs reals d'utilització de les diferents línies i de les parades de cada línia. Segons l'empresa encarregada de l'anàlisi de les dades, l'error mostral que cal assumir per a les dades globals és del 3,5%.

D'acord amb la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, us informem que les vostres dades seran incorporades a un fitxer informatitzat per al seu tractament i per facilitar la comunicació i/o per a la gestió específica de la seva sol·licitud. El responsable del fitxer és l'Ajuntament de Reus, qui garanteix la confidencialitat en el tractament de les dades de caràcter personal que es recullen, així com la implementació de les mesures d'ordre tècnic i organitzatiu que garanteixin la seguretat d'aquestes. A més l'Ajuntament es compromet a no cedir-les a tercers sense consentiment explícit de l'usuari excepte quan sigui necessari per a dur a terme la gestió que se sol·liciti o quan la llei així ho obligui. Podeu dirigir-vos a l'Oficina d'Atenció Ciutadana per exercir els vostres drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició de les vostres dades personals.