Notes de premsa

Es reprenen les obres al pont de Sant Josep Obrer

Envia per emailEnvia     ImprimirImprimeix     Comparteix : Twitter

Dimecres, 3/10/2007

ta setmana s'han reprès les obres del nou accés al barri de Sant Josep Obrer amb l'ampliació del pont que passa per sota de la via del tren. El nou enllaç millorarà substancialment la connexió del barri amb el centre. L’objectiu de les obres és la prolongació de l’avinguda Sol i Ortega des del carrer del Treball, donant continuïtat al disseny definit als trams superiors fins a l’avinguda President Macià. A més concreta la connexió amb el passeig Mas Abelló a l’altra banda de la via del tren mitjançant un pas soterrat.

Actualment, l’accés rodat al barri de Sant Josep Obrer es pot realitzar des de la carretera de Tarragona o, principalment, des l’autovia de Bellissens, cosa que provoca un llarg recorregut per accedir des del centre de la ciutat. L’únic accés directe és utilitzant com a pas una obra de drenatge transversal de la via del tren que actualment es troba bastant degradada i amb una forta manca d’il·luminació. El tram final del passeig de Sol i Ortega està ja finalment urbanitzat, però troba un cul de sac a l’arribar a la via del tren. Aquestes condicions provoquen un aïllament del barri que dificulta la fluïdesa de comunicacions amb el centre. El nou projecte preveu l’ampliació de les voreres i la mitjana central, i la construcció d'un carril bici, crea noves zones d’aparcament, es dota l’avinguda de carrils de circulació de vehicles, i el més important, es dóna permeabilitat a aquest vial per tal de facilitar l’accés al barri de Sant Josep Obrer.
Les obres les executa la constructora PAI, tot i que i també hi treballaran altres empreses especialitzades (ESSEN, GABISA i COBRA) encarregades que l'operació de traspàs de la via del tren no interrompeixi el trànsit ferroviari.
L’avinguda de Sol i Ortega tindrà una amplada total de 19,2 metres : vorera est de 3 metres d’amplada; calçades separades d’un únic carril de 3,5 metres; zona d’aparcament de 2 metres a la vorera est; mitjana de 7 metres amb carril bici d’1,60; i vorera oest a diferent nivell amb una amplada variable separada per un mur de contenció d’alçada variable. El vial s’estrenyerà fins als 10,6 metres al seu pas sota la via del tren, 3,5 dels quals els ocuparà una sola calçada de doble sentit de circulació i una sola vorera de 2,3 metres.
Les tasques d’empenta del calaix sota la línia ferroviària obligaran a instal·lar un sistema per sostenir les vies que permet una reducció de la velocitat de circulació dels trens més elevada que la resta. Permet arribar als 80 km/h.

D'acord amb la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, us informem que les vostres dades seran incorporades a un fitxer informatitzat per al seu tractament i per facilitar la comunicació i/o per a la gestió específica de la seva sol·licitud. El responsable del fitxer és l'Ajuntament de Reus, qui garanteix la confidencialitat en el tractament de les dades de caràcter personal que es recullen, així com la implementació de les mesures d'ordre tècnic i organitzatiu que garanteixin la seguretat d'aquestes. A més l'Ajuntament es compromet a no cedir-les a tercers sense consentiment explícit de l'usuari excepte quan sigui necessari per a dur a terme la gestió que se sol·liciti o quan la llei així ho obligui. Podeu dirigir-vos a l'Oficina d'Atenció Ciutadana per exercir els vostres drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició de les vostres dades personals.