Notes de premsa
Fins a 1.750.000 euros en infraestructures en l'àmbit dels serveis territorials des de juny de 2015
De juny de 2015 a desembre de 2016, el resum d'actuacions en infraestructures i serveis en l'àmbit del serveis territorials –Urbanisme, Via Pública i Medi Ambient– arriba a una inversió total d'1.750.000 euros. Més de 60 actuacions que s'han repartit en equipaments escolars i edificis municipals; mobilitat sostenible, zones infantils, enjardinament, zones d'esbarjo per a animals i espais de la via pública com places, rotondes i voreres.
Les actuacions en infraestructures i serveis del darrer any i mig es reparteixen per tots els barris de la ciutat –veure plànol adjunt– i es poden resumir en més de 15.000 m2 de nous paviments, prop de 6.600 m2 de zones enjardinades i més de 5.700 m2 de vorera on s'ha intervingut. El regidor d'Urbanisme, Marc Arza, destaca: «Les grans inversions no són la prioritat del govern municipal i, en canvi, sí que és el moment de petites actuacions que demanda la ciutadania i que ajuden a fer de Reus una ciutat més amable, neta, còmoda i endreçada.»
Jardineria, 6.557 m2
Entre els treballs de jardineria (renovació i nous espais) destaquen les rotondes de Bellissens, de Ramon J. Sender, de Marià Fortuny, de l'avinguda de Falset i de Països Catalans; l'accés de l'institut-escola Pi del Burgar (urbanització i enjardinament) o la mitjana de l'avinguda de Bellissens.
La llista també inclou petites actuacions a la urbanització Blancafort o als passejos, la millora dels parterres de la plaça de la Llibertat, la plantació d'arbrat a la plaça de Joaquim Sorolla –a la urbanització Pelai– o la nova placeta entre el carrer de Sardà i la riera Miró.
Paviments,15.338 m2
La reordenació del camí de Tarragona o del tram final de la carretera de Cambrils són algunes de les actuacions que inclouen nous paviments i millores d'asfaltat. També destaquen d'aquesta llista la urbanització de dos trams de l'antic barranc de l'Escorial (al barri Montserrat) o l'adequació de dos solars com a aparcaments, un al barri Gaudí i un altre al passeig Nord, per donar servei a la zona educativa de l'escola Els Ganxets i l'institut Domènech i Montaner.
Voreres, 5.705 m2
Si ens fixem en les actuacions que afecten a l'espai per a vianants, cal destacar les millores a les voreres del carrer de Tetuan o del camí de Valls, la primera fase de la remodelació de la plaça de Catalunya i l'entorn de La Fira Centre Comercial, a les avingudes de Sant Jordi i de l'Onze de Setembre.
En aquest apartat, també es comptabilitza la construcció de la vorera que uneix Mas Pellicer fins al Tecnoparc, amb un pressupost de 85.700 euros.
Edificis municipals i mobilitat sostenible
La llista d'edificis municipals on s'ha actuat es concentra en espais educatius i culturals amb l'objectiu que els estudiants i les entitats puguin desenvolupar la seva activitat en millors condicions. En l'àmbit educatiu, s'han fet petites intervencions a les escoles bressol municipals L'Olivera i Montsant i a les escoles Marià Fortuny, Prat de la Riba, Cèlia Artiga i Joan Rebull, a més de l'arranjament de la coberta de Mas Vilanova, seu del Centre de Normalització Lingüística.
I si cal destacar un capítol més del total d'actuacions en infraestructures d'aquest primer any i mig de mandat és el de la mobilitat sostenible, amb els nous carrils bici de Mas Pellicer i del primer tram de l'avinguda de Falset, i l'adquisició d'aparcabicicletes que s'instal·len a la via pública i a tocar d'equipaments educatius i esportius.
Aquesta llista inclou la feina diària de les regidories de l'àmbit de serveis territorials: Urbanisme, Via Pública i Medi Ambient, una feina que cal posar en valor perquè respon a demandes ciutadanes i beneficia el veïnat d'una zona concreta segons el regidor de Via Pública, Hipòlit Montseny. Pel que fa al Medi Ambient, el regidor Daniel Rubio, destaca la la creació, adequació i senyalització dels itineraris saludables Rutes Reus o la inversió de més de 49.000 euros per consolidar els horts urbans de Sol i Vista.
«Quan parlem d'urbanisme pensem en grans projectes i ens oblidem del valor que tenen per al veïnat les petites obres d'un carrer o d'una plaça. Hem de parlar també de microurbanisme, d'aquestes petites obres que transformen a poc a poc la imatge de la ciutat.», en paraules del regidor d'Urbanisme, Marc Arza.