Notes de premsa

Intervenció General avala l’augment de la taxa d’escombraries d’acord amb la normativa vigent

Envia per emailEnvia     ImprimirImprimeix     Comparteix : Twitter

Dimarts, 25/10/2011

tervenció General de l’Ajuntament de Reus avala amb un informe encarregat per l’alcalde, Carles Pellicer, l’increment de la taxa de recollida d’escombraries inclòs en l’expedient d’ordenances fiscals de 2012, que es portarà a votació del plenari municipal el divendres 28 d’octubre. La nova taxa incrementa les tarifes d’acord als costos reals del servei, per tal i com obliga la normativa vigent que no havia estat aplicada fins ara.

La proposta de modificació de la taxa de recollida d’escombraries s’addiu a la normativa reguladora de les hisendes locals, i incorpora la totalitat dels costos del servei: directes, indirectes, despeses de caràcter financer i l’amortització de l’immobilitzat, entre altres.

Aquesta adaptació a la normativa comporta un increment dels costos del servei, principalment en dos components:

  • L’increment del cost directe del servei de recollida domiciliària d’escombraries en 1.153.276,10 euros, respecte el 2011, d’acord amb les condicions del contracte signat amb FCC.
  • L’augment del cost d’amortització de la xarxa de recollida pneumàtica en 446.667,44 euros. Fins el 2011, únicament es va tenir en compte un cost d’amortització de 250.000 euros. Amb les darreres actuacions realitzades, la inversió total ha estat de 12.661.660,61 euros.

Tenint en compte la previsió d’ingressos i despeses, el servei patiria el 2012 un desequilibri financer de 2.112.545,72 euros, en cas de congelar-se la taxa l’any que ve amb la mateixa quota que enguany. La correcció d’aquest desequilibri requeriria d’un increment de les tarifes del 35,508%.

L’expedient que el ple votarà aquest divendres proposa un increment de la taxa del 27%, encara 8,5 punts per sota de l’equilibri financer.

D'acord amb la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, us informem que les vostres dades seran incorporades a un fitxer informatitzat per al seu tractament i per facilitar la comunicació i/o per a la gestió específica de la seva sol·licitud. El responsable del fitxer és l'Ajuntament de Reus, qui garanteix la confidencialitat en el tractament de les dades de caràcter personal que es recullen, així com la implementació de les mesures d'ordre tècnic i organitzatiu que garanteixin la seguretat d'aquestes. A més l'Ajuntament es compromet a no cedir-les a tercers sense consentiment explícit de l'usuari excepte quan sigui necessari per a dur a terme la gestió que se sol·liciti o quan la llei així ho obligui. Podeu dirigir-vos a l'Oficina d'Atenció Ciutadana per exercir els vostres drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició de les vostres dades personals.