Notes de premsa
Joan Masdéu posa música a la campanya reci_CLAR
La campanya reci_CLAR, orientada a millorar els nivells de la recollida selectiva de la ciutat, inicia una nova fase per obrir-se a un públic més ampli, especialment als joves, als usuaris de les xarxes socials, sense oblidar la ciutadania en general amb accions programades de carrer.
La presentació de la campanya, que coordina la regidoria de Medi Ambient, té lloc aquest dijous 15 de maig a les 20:30 h a Cal Massó, amb la presència de l’alcalde de Reus, Carles Pellicer; el regidor de Medi Ambient, Marcos Massó; i director de l’Agència de Residus de Catalunya, Josep Maria Tost. A l’acte també s’hi han convidat les associacions i els empresaris col·laboradors de la campanya.
Una cançó de Joan Masdéu
Durant l’acte el músic reusenc Joan Masdéu, interpretarà en directe la cançó que, juntament amb Àngel Santiago, ha creat especialment per a la campanya. La cançó es podrà descarregar gratuïtament a través de la pàgina web de l’Ajuntament.
El videoclip que acompanya la cançó i que s’ha produït especialment per a la seva difusió en xarxes socials, també es presentarà en l’acte públic i es podrà visualitzar al canal Youtube de l’Ajuntament.
Accions per fraccions
La nova fase de la campanya ha programat accions originals per que la ciutadania es trobi els missatges de la campanya en diferents situacions en el seu dia a dia, de tal manera que es va recordant en quin contenidor s’han de dipositar els diferents residus.
- Paper i cartró: En el marc de la campanya s’editarà una revista amb informació i curiositats sobre el reciclatge. Es distribuirà a través dels quioscos Roslena i altres punts de la ciutat. La tirada de la revista, que també es podrà consultar en format digital, és de 10.000 exemplars. A través d’aquest suport s’enviarà el missatge que les revistes i diaris, i tota la resta de fracció de paper i cartró, s’han de dipositar al contenidor blau.
- Envasos: El Gremi de Forners del Baix Camp i la Patateria Laurie, s’han sumat a la campanya. Tots els establiments participants repartiran 10.000 bosses entre els seus clients recordant que els envasos lleugers s’han de dipositar al contenidor groc.
- Vidre: Els productors de vermut units sota la marca de Vermuts de Reus (Vermuts Miró, De Müller, Rofes i Vermut Yzaguirre), també col·laboren en la campanya incorporant etiquetes en els seus envasos recordant que les ampolles de vidre s’han de llençar al contenidor verd.
- Orgànica: Els Mercats de Reus — Mercat Central i Mercat del Carrilet—contribuiran a difondre el missatge de la fracció orgànica. Les parades de fruita i verdura, de fruits secs i de pesca salada repartiran durant el mes de juny bosses de paper recordant que la fracció orgànica s’ha de dipositar al contenidor marró.
D’altra banda, també s’ha arribat a acords de col·laboració amb les principals organitzacions de comerciants de la ciutat, que faran d’altaveu de la campanya de reci_CLAR mitjançant un segell d’adhesió.
Altres accions de carrer
Finalment, dins de la campanya hi ha programades accions al carrer que buscaran sorprendre i cridar l’atenció sobre la necessitat de separar correctament els residus i donar importància a les anomenades 4R: Reduir, Reutilitzar, Reciclar, Repensar.
L’acció més destacada es farà el dissabte 31 de maig durant la tarda a les principals places de la ciutat.
Recorregut de la campanya
La campanya reci_CLAR es va posar en marxa l’octubre passat amb els objectius d’augmentar la recollida selectiva fins a la mitjana catalana (al voltant del 40%); evitar residus fora dels contenidors i aconseguir una ciutat més neta i endreçada; incrementar el coneixement de les deixalleries municipals i el seu ús; i donar a conèixer els beneficis ambientals i econòmics en l’àmbit municipal i global de fer una correcta gestió de residus.
La primera fase de la campanya reci_CLAR! s’ha desenvolupat fins el mes de febrer. S’han portat a terme accions a escoles i als barris sobretot de la primera i segona corona de Reus, instal·lant-hi una vintena de punts informatius a través dels quals s’han repartit kits de bosses de reciclatge i cubells per a la recollida de la fracció orgànica. També s’han visitat 500 establiments de restauració i comercials, i s’han fet xerrades als centres cívics. Per altra banda, s’han fet diverses accions de carrer i al Parc Infantil de Nadal, editat imants amb informació sobre la correcta separació de residus i una campanya d’impactes a mitjans de comunicació. A més, la informació útil s’ha concentrat al web www.reciclar.reus.cat.
Actualment si algú de Reus està interessat en aconseguir el kit del reciclatge es pot adreçar amb el DNI a les oficines de l’Ajuntament del Mercat Central.
La primera fase de la campanya ha estat finançada íntegrament per les empreses gestores de residus Sirusa, Ecoembes i Ecovidrio. FCC, l’empresa que fa la recollida de residus a la ciutat, finança la segona part de la campanya que es posa en marxa aquest dijous.
Col·laboradors de la segona fase de la campanya
- Els productors de la marca Vermut de Reus: Vermuts Miró, De Müller, Vermut Yzaguirre i Rofes.
- Museu del Vermut
- Unió de Botiguers de Reus
- El Tomb de Reus
- Eix Comercial Prim-Sunyer
- Centre Comercial El Pallol
- Paradistes del Mercat Central i del Mercat del Carrilet
- Patateria Laurie
- Agremiats de Reus del Gremi de Forners del Baix Camp
- Quioscs Roslena i Distribucions Rueda
- Centre d’Art Cal Massó
- Centres educatius de la ciutat