Notes de premsa
Jornada esportiva de l’alumnat de 6è de primària adscrit a l’Institut Gabriel Ferrater
Aquest dimarts 21 de maig a partir de les 15:00 h l’alumnat de 6è de primària de les escoles Sant Pau, Pompeu Fabra i Joan Rebull es trobarà al seu institut adscrit, el Gabriel Ferrater, per fer jocs cooperatius i de coneixença. L’objectiu d’aquestes activitats és iniciar relacions interpersonals de coneixença per fomentar la cohesió i el treball en equip i de col·laboració per desenvolupar confiança, creant un ambient positiu per facilitar la seva integració al centre ja que a partir de setembre començaran a ser companys d’aula a 1r d’ESO.
Aquesta iniciativa ha sorgit del grup de treball de transició educativa entre primària i secundària de l’Institut Gabriel Ferrater i els seus centres adscrits de primària, grup de prova pilot que es va crear com un seminari el curs 22/23 que es reunia un cop cada dos mesos el amb una dinamització externa, i que ha tingut continuïtat aquest curs 23/24 amb els espais de coordinació.
En el seminari hi estaven implicats diferents agents educatius: inspecció, direccions, tutors i tutores, o coordinacions. També comptaven amb l’acompanyament del Centre de recursos pedagògics (CRP) l’assessora de llengua i cohesió social (ALIC), l’equip d’assessorament psicopedagògic (EAP) i l’orientadora de l’àmbit comunitari (OAC). Dels seminaris del curs anterior en va sorgir un Pla de transició i un grup motor amb representants dels centres educatius esmentats, la psicpedagoga de l’EAP, la coordinadora del Pla Educatiu d’Entorn (PEE) del Departament i l’orientadora del servei d’orientació d’àmbit comunitari (SOAC), amb 2 objectius: definir actuacions que es volien treballar a partir dels objectius del Pla de transició i consensuar el sistema d’avaluació d’aquests objectius.
El Pla de Transició inclou diverses activitats i actuacions que es preveu executar per fomentar les relacions entre centres educatius de primària i secundària, per familiaritzar l’entorn de secundària per part de l’alumnat, famílies i professorat de primària i millorar progressivament l’articulació i coordinació d’actuacions i estratègies metodològiques entre els nivells.
Aquesta trobada s’emmarca així mateix dins del PEE i el seu objectiu general de contribuir a la millora de les condicions d’escolarització i a l’èxit escolar i educatiu en la línia d’intervenció de coordinació entre centres i com a grup en quant a l’objectiu metodològic de potenciar el l’aprenentatge en xarxa ja que el grup de treball es constitueix com un espai de trobada i reflexió temàtica.