Notes de premsa

La Biblioteca Central de Reus posa deu nous ordinadors a disposició dels usuaris

Envia per emailEnvia     ImprimirImprimeix     Comparteix : Twitter

Dimarts, 7/06/2016
Imatge de l'acte de fi de curs de les Parelles TIC

La Biblioteca Central Xavier Amorós ha incorporat deu nous ordinadors a les sales general i infantil perquè les persones usuàries puguin utilitzar-los tant per navegar per Internet com per realitzar les funcions bàsiques del programari d'oficina. Els ordinadors inclouen nous programaris actualitzats i permeten l'autogestió de l'usuari sense necessitat de suport del personal de la biblioteca.

L'Ajuntament de Reus ha instal·lat sis ordinadors a la sala general i quatre unitats a la sala infantil després de realitzar un període de proves amb aparells de semblants característiques i prestacions a la Biblioteca Pere Anguera. La nova inversió municipal, de 5.384,50 euros (IVA inclòs) permet millorar i ampliar el servei que donen les biblioteques municipals a la ciutadania.

Fi de curs Parelles TIC
D'altra banda, aquest dilluns a la tarda s'ha fet la cloenda del curs del projecte Parelles TIC, que posa en contacte persones de diferents generacions amb l'objectiu de facilitar la formació en eines TIC a les persones més grans.

A partir del mes d'abril es va reprendre aquest projecte de col·laboració intergeneracional, a través del qual joves ajuden persones grans a formar-se i relacionar-se amb les tecnologies i Internet. La nova edició d'aquesta iniciativa ha presentat algunes novetats, com ara la incorporació de més departaments municipals a la iniciativa, l'obertura de la participació al jovent de qualsevol centre educatiu de la ciutat i l'extensió de l'experiència a la Biblioteca Pere Anguera i el Casal de Joves la Palma a més de la ja habitual Biblioteca Central Xavier Amorós.

Pel que fa a l'ampliació dels agents implicats, des d'aquest edició també han participat al projecte la regidoria de Participació, Ciutadania i Transparència (a través del seu àmbit de Gent Gran) i el Pla Local d'Inclusió Social, els quals han sumat esforços amb el Servei Municipal de Biblioteques i el Casal de Joves la Palma, impulsors fins ara d'aquest programa. La regidoria d'Ensenyament i Política Lingüística és un altra de les àrees municipals que fa possible el projecte. La majoria de joves mentors que han participat en aquesta edició procedien de l'Institut Baix Camp i del Col·legi Mare Molas.

El principal objectiu del programa és fer participar activament el jovent a la seva comunitat i formar persones adultes i gent gran en l’ús de les tecnologies de la informació i la comunicació (TIC), així com enfortir els vincles intergeneracionals i fomentar la inclusió social.

L’activitat principal ha consistit en dues trobades setmanals d’una hora i mitja de durada, on els joves faciliten el coneixement de les eines informàtiques a les persones que hi estan interessades: ja sigui amb el mòbil, la tauleta o l'ordinador. És un projecte individualitzat on cada alumne té la seva «parella» que li ensenya tot allò que ell li demana en relació amb la utilització de les TIC.

Imatge de l'acte de fi de curs de les Parelles TIC

D'acord amb la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, us informem que les vostres dades seran incorporades a un fitxer informatitzat per al seu tractament i per facilitar la comunicació i/o per a la gestió específica de la seva sol·licitud. El responsable del fitxer és l'Ajuntament de Reus, qui garanteix la confidencialitat en el tractament de les dades de caràcter personal que es recullen, així com la implementació de les mesures d'ordre tècnic i organitzatiu que garanteixin la seguretat d'aquestes. A més l'Ajuntament es compromet a no cedir-les a tercers sense consentiment explícit de l'usuari excepte quan sigui necessari per a dur a terme la gestió que se sol·liciti o quan la llei així ho obligui. Podeu dirigir-vos a l'Oficina d'Atenció Ciutadana per exercir els vostres drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició de les vostres dades personals.