Notes de premsa
La Cambra i l'Agència Reus Promoció, juntes per posicionar el territori a FENAVIN, la Feria Nacional del Vino
14 cellers del territori ocuparan l’estand de la Cambra a la fira del vi més important de l’Estat espanyol, FENAVIN, on també hi serà present l’Agència de Promoció de ciutat per potenciar el Vermut de Reus i el posicionament de la ciutat com a capital del Vermut.
Aquest dimarts 7 de maig s’inaugura a Ciudad Real la desena edició de FENAVIN, la Feria Nacional del Vino. I com ja va succeir a la darrera convocatòria d’aquest certamen bianual, la del 2017, la Cambra disposarà d’un estand propi que servirà d’aixopluc a 14 cellers del territori que van respondre a la proposta de la corporació a participar de la fira professional del sector més important de l’Estat espanyol.
Aquests cellers són: Celler Batea (DO Terra Alta), Herència Altès (DO Terra Alta), Ferrer Bobet (DOQ Priorat), Germans Balart (DO Terra Alta), Atavus Vines (DOQ Priorat), Cellers Unió (DOQ Priorat, DO Montsant i DO Terra Alta), Clos Montblanc (DO Conca de Barberà), Hidalgo Albert (DOQ Priorat) Terres de Vidalba (DOQ Priorat), Caterra (Cooperativa Pobla Massaluca) (DO Terra Alta), Nunci (Mas de les Pereres) (DOQ Priorat), Sangenís i Vaqué (DOQ Priorat), Vinícola de Gandesa (DO Terra Alta) i Casa Mariol. (DO Terra Alta).
De fet la Cambra va tancar, en temps rècord, la inscripció d’aquests cellers, alguns dels quals s’havien quedat, en primera instància, sense plaça (el certamen té una llista d’espera de 400 empreses) i l’opció de la corporació ha estat, novament, molt ben valorada per donar resposta immediata a les seves necessitats.
L’estand de la Cambra comptarà, també, amb la presència de l’Agència de Promoció de Ciutat de Reus amb un espai propi que servirà per donar a conèixer les 8 marques que formen part de la marca Vermut de Reus, Miró, Yzaguirre, Iris, Rofes, Cori, Olave, Fot-li i Or del Camp.
Els assistents a la fira podran tastar aquests vermuts maridats amb avellanes de la DO Avellana de Reus així com informar-se de tot allò relacionat amb aquesta beguda centenària i de totes les experiències i activitats de “La Ruta del Vermut de Reus”, dirigides al públic individual, que juntament amb les propostes relacionades amb la visita al patrimoni modernista de la ciutat, configuren una proposta turística singular i atractiva, que permet allargar l’estada a la ciutat, i per tant, afavorirà l’allotjament als hotels de Reus.
A banda de la presència a la Fira, l’Agència farà una presentació el dia 7 de maig a la Sala d’Activitats, sota el nom “Reus, capital del Vermut i la seva ruta enoturística”, on s'explicarà la Ruta del Vermut i el nou espai «Estació Enològica. La Casa del Vermut i Vi» i que finalitzarà amb un tast de totes les marques de Vermut de Reus.
Aquesta acció està alineada amb els objectius fixats al Pla Estratègic de l’Agència de Promoció de Ciutat «Reus Promoció», per potenciar el posicionament de Reus com a Capital del Vermut.
L'impacte de FENAVIN
A l’hora de quantificar la importància de FENAVIN, un certamen bianual organitzat per la Diputació de Ciudad Real, és bo fixar-se en algunes xifres prou eloqüents. Per exemple, els 1.502 expositors repartits em vuit pavellons amb 31.271 m2 d’exposició. En total s’han registrat 17.900 compradors nacionals i internacionals amb la previsió de realitzar més 400.000 operacions comercials.