Notes de premsa
La Carpeta Ciutadana ja permet consultar els tràmits i les dades personals, fiscals i d’empadronament
ntament de Reus ha posat en funcionament la Carpeta Ciutadana dins de l’Oficina Virtual, un nou servei que permet als ciutadans consultar les seves dades personals, fiscals i d’empadronament, així com també els tràmits sol·licitats. L’OAC facilita el certificat idCat necessari per accedir a la carpeta i també per fer operacions electròniques amb qualsevol altra administració.
La Carpeta Ciutadana és un nou servei de l’Oficina Virtual, accessible des del web de l’Ajuntament, www.reus.cat. Dins la carpeta s’hi mostren les dades personals, les dades fiscals relatives als impostos, les dades d’empadronament i les sol·licituds i notificacions de tràmits. En una segona fase del desenvolupament de la Carpeta Ciutadana es podran realitzar tràmits de l’Oficina Virtual, com ara l’obtenció de duplicats de rebuts pagats, el pagament de rebuts pendents, la sol·licitud d’un volant d’empadronament, el canvi de dades personals i conèixer l’estat de les sol·licituds.
Per accedir a la informació inclosa dins la Carpeta Ciutadana, cal disposar d’un certificat de qualsevol de les entitats de certificació i validats per l’Agència Catalana de Certificació, que a Reus ja tenen més de 950 persones. En cas de no tenir-ne, es pot sol·licitar el certificat idCat personalment a l’Oficina d’Atenció al Ciutadà (OAC), que el lliura en programari o en memòria USB. Aquest identificador digital garanteix la identitat de les persones a Internet, així com la integritat i la confidencialitat de les transaccions electròniques que es fan a través d’Internet. L’idCat permet operar telemàticament amb totes les administracions i dóna validesa oficial als tràmits i operacions electròniques.