Notes de premsa
La comissió de Transparència eleva al ple el Reglament de funcionament del Registre ciutadà
La Comissió Informativa de Transparència, reunida aquest dilluns 23 de novembre, ha aprovat elevar al ple de l’Ajuntament la proposta de reglament del Registre ciutadà. El document defineix el registre com l'eina que recull les dades de totes aquelles persones que han manifestat explícitament el seu interès per estar informades de l'activitat municipal, i per participar en els òrgans i processos que l’Ajuntament porti a terme.
L’alcalde de Reus, Carles Pellicer, que aquest mandat té reservades les competències en matèria de participació ciutadana, afirma que “el Registre ciutadà s’emmarca en la voluntat de l’Ajuntament de Reus d'incrementar el nivell de participació dels ciutadans i ciutadanes en els afers públics”.
Les persones inscrites al Registre Ciutadà obtindran informació continuada dels projectes i activitat municipal que es desenvolupi en el territori o àmbits d'interès.
Així mateix, quan l'Ajuntament endegui algun tipus de procés participatiu, s'adreçarà a elles per a informar-les i motivar la seva implicació en el procés. També podran formar part d'altres òrgans de participació com a taules o grups de treball que es creïn.
Superada l’aprovació al ple i el termini d’exposició pública, el registre podria entrar en funcionament a mitjans del mes de gener.