Notes de premsa
La Guàrdia Urbana aixeca 51 actes en tres mesos a incívics per miccionar a la via pública
La Guàrdia Urbana de Reus ha aixecat 51 actes durant els tres primers mesos de l’any a ciutadans per orinar en espais públics. Les actes s’emmarquen en la campanya inspectora que porta a terme el cos de seguretat municipal contra els actes incívics, amb especial atenció a aquells que generen més molèsties i queixes de la ciutadania.
L’aprovació de la nova Ordenança de Civisme ha facilitat noves eines per sancionar i prevenir possibles fets incívics. L’ordenança considera com a infraccions greus “fer necessitats fisiològiqiues com defecar, orinar o escopir en qualsevol dels espais púbics de la ciutat de Reus”, i preveu sancions de fins a 1.500 euros.
Durant tot l’any passat, la Guàrdia Urbana va aixecar 77 actes per aquesta tipologia d’actes incívics.
L’alcalde de Reus, Carles Pellicer, afirma que “el Govern de Reus es manté ferm en la política de tolerància zero contra l’incivisme i no permetrà les actituds incíviques d’aquells que no respectin les normes mínimes de convivència, de civisme i d'ordre públic a la nostra ciutat”.
Reduir els nivells d’incivisme a la ciutat és una de le prioritats de la política de seguretat del Govern. L’any passat, la Guàrdia Urbana va obrir un total de 1.354 expedients sancionadors per actes incívics, un 31,13 % més que el 2013.